Проєкт рішення селищної ради №00-56/2025 «Про утворення сектору з питань охорони культурної спадщини Смотрицької селищної рад»

  • 10
Скликання: VIII
Сесія / комісія: 56
Тип документу: Проєкт рішення селищної ради
Дата: 04.02.2025
Автор: Бавровська Л.В.
Номер документу: 00-56/2025
Назва документу: Про утворення сектору з питань охорони культурної спадщини Смотрицької селищної рад

Фото без опису

 

СМОТРИЦЬКА  СЕЛИЩНА РАДА

VIІI  скликання

 

ПРОЄКТ РІШЕННЯ

П’ЯТДЕСЯТ   ШОСТОЇ  ПОЗАЧЕРГОВОЇ  СЕСІЇ  СЕЛИЩНОЇ  РАДИ

 

  2025 р.                                                            Смотрич                             № 00-56/2025



 

Про   утворення сектору з питань

охорони культурної спадщини

Смотрицької селищної ради





 

                Відповідно  до статті 26 Закону України «Про місцеве  самоврядування в України», Законів України «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону археологічної спадщини»,  з метою реалізації основних напрямків державної політики у сфері охорони культурної спадщини, забезпечення на території громади наукового вивчення, обліку, збереження об’єктів культурної спадщини,селищна рада

 

ВИРІШИЛА:



 

1.Утворити  сектор  з питань охорони культурної спадщини  Смотрицької селищної ради.

 

2.Затвердити  Положення   про сектор з питань охорони культурної спадщини  Смотрицької селищної ради (додається).

3.Відділу організаційно-кадрової роботи, фінансовому відділу врахувати дане рішення та забезпечення його виконання.

3. Контроль за виконанням  даного  рішення   покласти  на начальника  відділу   освіти, охорони здоров’я, культури, молоді  та спорту (Тетяна  Білоус) та постійну комісію з питань освіти, культури, спорту охорони здоров’я  та соціального захисту населення ( голова комісії Олена Зборовська).




 

Селищний голова                                                                                                 Ігор ЯЛОХА












 

            

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

рішенням п’ятдесят шостої позачергової

 селищної ради

ради VІІІ скликання  від 2025р

 № 00-56/2025



 

ПОЛОЖЕННЯ

про Сектор з питань охорони культурної спадщини Смотрицької селищної ради

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  1. Сектор з питань охорони культурної спадщини Смотрицької селищної ради – уповноважений орган з питань охорони культурної спадщини /надалі Сектор/ є підзвітним і підконтрольним селищній раді і підпорядкованим виконавчому комітету, селищному голові. 

Сектор з питань охорони культурної спадщини утворюється за погодженням із центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини, та є відповідальним за виконання частини повноважень виконавчих органів селищної ради, покладених на нього у встановленому порядку.

Сектор немає статусу юридичної особи.

 Сектор є спеціальним уповноваженим органом з питань охорони культурної спадщини селищної ради, який здійснює і забезпечує реалізацію політики в сфері охорони культурної спадщини у межах компетенції, визначеної законодавством України та переданих йому повноважень за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини.

  1. У своїй діяльності Сектор керується Конституцією України, законами України, указами Президента, Указами та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, Міністерства, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, міжнародними договорами України, цим Положенням, а також іншими нормативно - правовими актами.
  2. Місцезнаходження Сектору:

32423, Хмельницька область, Кам’янець-Подільський район, селище Смотрич, вул. Героїв Небесної Сотні,8.

 

  1. ЗАВДАННЯ СЕКТОРУ
    1. Здійснення на території громади контролю за виконанням Закону України «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону археологічної спадщини», інших нормативно-правових актів з питань охорони культурної спадщини.
    2. Реалізація основних напрямків державної політики у сфері охорони культурної спадщини.
    3. Забезпечення на території громади наукового вивчення, обліку, збереження об’єктів культурної спадщини.



 

  1. ПОВНОВАЖЕННЯ СЕКТОРУ
    1. Забезпечення виконання Законів України «Про охорону культурної спадщини», «Про охорону археологічної спадщини», інших нормативно-правових актів з питань охорони культурної спадщини на території селища.
    2. Розроблення і здійснення заходів щодо створення умов розвитку культурної спадщини.
    3. Подання пропозицій органу охорони культурної спадщини вищого рівня про занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, внесення змін до нього.
    4. Забезпечення юридичним і фізичним особам доступу до інформації, що міститься у витягах з Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а також надання інформації щодо програм та проектів будь-яких змін у зонах охорони пам'яток та в історичних ареалах населених місць.
    5. Забезпечення дотримання режиму використання пам'яток місцевого значення, їх територій, зон охорони.
    6. Забезпечення захисту об'єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження.
    7. Організація розроблення відповідних програм охорони культурної спадщини.
    8. Надання висновків щодо відповідних програм та проектів містобудівних, архітектурних і ландшафтних перетворень, будівельних, меліоративних, шляхових, земляних робіт на пам'ятках архітектури місцевого значення, та в зонах їх охорони, на охоронюваних археологічних територіях, в історичних ареалах селища, а також програм та проектів, реалізація яких може позначитися на стані об'єктів культурної спадщини.
    9. Організація відповідних охоронних заходів щодо пам'яток місцевого значення та їх територій у разі виникнення загрози їх пошкодження або руйнування внаслідок дії природних факторів чи проведення будь-яких робіт.
    10. Видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам'яток місцевого значення припинення робіт на цих пам'ятках, та в зонах їх охорони, якщо ці роботи проводяться за відсутності затверджених або погоджених з відповідним органом охорони культурної спадщини програм та проектів, передбачених Законом України «Про охорону культурної спадщини» дозволів або з відхиленням від них.
    11. Надання висновків щодо відчуження або передачі пам'яток місцевого значення їх власниками чи уповноваженими ними органами іншим особам у володіння, користування або управління.
    12. Укладення охоронних договорів на пам'ятки в межах повноважень, делегованих органом охорони культурної спадщини вищого рівня відповідно до закону.
    13. Забезпечення в установленому законодавством порядку виготовлення, встановлення та утримання охоронних дошок, охоронних знаків, інших інформаційних написів, позначок на пам'ятках або в межах їх територій.
    14. Підготовка пропозицій та проектів розпоряджень щодо проведення робіт з консервації, реставрації, реабілітації, музеєфікації, ремонту та пристосування об'єктів культурної спадщини, відповідного використання пам'яток та подання їх на розгляд відповідному органу виконавчої влади.
    15. Популяризація справи охорони культурної спадщини на території громади , організація науково-методичної, експозиційно-виставкової та видавничої діяльності у цій сфері.
    16. Виконання функції замовника, укладення з цією метою контрактів на виявлення, дослідження, консервацію, реставрацію, реабілітацію, музеєфікацію, ремонт, пристосування об'єктів культурної спадщини та інші заходи щодо охорони культурної спадщини.
    17. Підготовка пропозицій до програм соціально-економічного розвитку селищної ради і проектів селищного бюджету та подання їх на розгляд відповідному органу виконавчої влади.
    18. Надання висновків щодо відведення земельних ділянок, погодження зміни землевласника, землекористувача - в межах повноважень, визначених центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини.
    19. Надання висновків щодо розміщення зовнішньої реклами на нерухомих пам'ятках культурної спадщини та в межах історичних ареалах селища, розташування малих архітектурних форм до прийняття відповідного рішення виконавчого комітету селищної ради.
    20. Здійснення нагляду за виконанням робіт з дослідження, консервації, реабілітації, реставрації, ремонту, пристосування й музеєфікації пам’яток та інших робіт на пам’ятках в межах повноважень, делегованих центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини.
    21. Організація відповідних заходів щодо виготовлення пам’яткоохоронної облікової документації здійснення контролю за паспортизацією нерухомих об'єктів культурної спадщини.
    22. Забезпечення в межах території громади належного захисту та утримання об’єктів археологічної спадщини.
    23. Реєстрація дозволів та кваліфікаційних документів на право проведення досліджень на археологічних пам’ятках.
    24. Організація досліджень об'єктів культурної спадщини, які потребують рятівних робіт.
    25. Інформування органів охорони культурної спадщини вищого рівня про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам'яток, що знаходяться на території громади.
    26. Звернення з поданням у відповідні органи для прийняття адміністративних чи інших заходів з приводу порушення законодавства про охорону культурної спадщини.
    27. Участь в організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників у сфері охорони культурної спадщини.
    28. Розгляд звернень юридичних та фізичних осіб та вжиття відповідних заходів.
    29. Застосування фінансових санкцій за порушення законодавства України сфері охорони культурної спадщини.
    30. Здійснення інших повноважень відповідно до Закону.

 

  1. ПРАВА СЕКТОРУ

 

  1. Вносити пропозиції до Смотрицької селищної ради, її виконавчого органу питання охорони культурної спадщини.
  2. Готувати проекти рішень Смотрицької селищної ради, її виконавчого комітету, розпоряджень селищного голови з питань що відносяться до компетенції Сектору.
  3. За погодженням із керівниками інших виконавчих органів селищної ради залучати їх працівників для підготовки документів, а також для розробки та реалізації заходів, що проводяться Сектором відповідно до його повноважень.
  4. Залучати до роботи фахівців, наукові організації і установи у сфері охорони культурної спадщини, а також громадян на правах громадських інспекторів для спостереження за станом зберігання та використання пам'яток, їхніх територій і зон охорони, історичних ареалів міста.
  5. Створювати у встановленому порядку комісії, творчі колективи, експертні групи із здійснення заходів щодо охорони, обліку, реставрації, вивчення та пропаганди пам'яток культурної спадщини.
  6. Одержувати у встановленому законодавством порядку від інших виконавчих органів селищної ради, підприємств, установ та організацій інформацію, документи, інші матеріали, необхідні для виконання завдань Сектором.
  7. Скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції, експертні ради, робочі групи з питань, що належать до його компетенції.
  8. Має право безумовного доступу до об’єктів культурної спадщини з метою їх обстеження, ознайомлення зі станом зберігання, характером та способом використання, ведення реставраційних робіт.
  9. Проводити наради з питань, що знаходяться в його компетенції.
  10. Застосовувати фінансові санкції за порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» у порядку, передбаченому цим Законом.
  11. Одержувати повідомлення від власника або уповноваженого ним органу про продаж пам’ятки із зазначенням умов продажу.
  12. Забезпечувати, за можливості, вільний доступ до пам’яток з метою їхнього екскурсійного відвідування, якщо вони вважаються придатними для цього.
  13. Укладати угоди, набувати майнові та особисті (немайнові) права, нести обов’язки, бути позивачем і відповідачем в судах, третейських судах.
  14. Користуватися відповідними інформаційними базами даних державних органів, державними, в тому числі урядовими, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
  15. Здійснювати іншу діяльність, що передбачена законодавством та випливає з цього Положення.

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СЕКТОРУ

 

  1. Сектор у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє з іншими виконавчими органами селищної ради, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян та громадянами.
  2. Сектор очолює завідувач сектору, який призначається на посаду і звільняється з посади селищним головою відповідно чинного законодавства та підпорядковується селищному голові. На посаду призначається фахівець з повною вищою освітою відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста та стажем роботи за фахом на службі в органах місцевого самоврядування та державної служби на керівних посадах не менше трьох років або при необхідності стажем роботи за фахом на керівних посадах в інших сферах управління не менше п’яти років.
  3. Завідувач Сектору:

        3.3.1.Здійснює керівництво діяльністю Сектору, несе персональну відповідальність за 

        виконання покладених на Сектор завдань, визначає ступінь відповідальності.

        3.3.2.Організує виконання розпорядчих документів органів місцевого самоврядування.

        3.3.3.Забезпечує підготовку проектів рішень та винесення їх на розгляд селищної ради і 

        виконавчого комітету, доведення до виконавців нормативних та розпорядчих документів, що 

        відносяться до їх компетенції.

        3.3.4.Вносить на розгляд селищного голови пропозиції щодо призначення на посаду і 

         звільнення з посади спеціалістів сектору.

3.3.5.Здійснює інші повноваження відповідно до Положення про Сектор, а також виконує завдання, покладені окремими рішеннями селищної ради, виконавчого комітету та розпорядженнями селищного голови; забезпечує організаційне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення Сектору.

 

  1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СЕКТОРУ

 

  1. Сектор утримується за рахунок коштів селищного бюджету.
  2. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Сектору, видатки на його утримання затверджуються селищним головою.
  3. Фінансове обслуговування Сектору здійснюється Відділом бухгалтерського обліку  Смотрицької селищної ради.
  4. Кошторис і штатний розпис Сектору затверджує селищний голова.
  5. Ліквідація та реорганізація Сектору проводиться селищною радою у порядку, визначеному чинним законодавством України.



Селищний голова                                                                                 Ігор ЯЛОХА

 

 

 

 

 Додаток 1

                                                                                                                    до Програми

 

Порядок надання матеріальної допомоги та соціальної підтримки особам, які беруть (брали участь) у антитерористичній операції, в російсько-українській війні та членам їх сімей

          Матеріальна допомога надається відповідно до підпункту «б» пункту 3 ст. 91 Бюджетного кодексу України за рахунок коштів місцевого бюджету згідно з Програмою.

          Підставою для надання матеріальної допомоги є особиста заява громадянина або заява від члена сім’ї, оформлена відповідно до Закону України «Про звернення громадян», яка подається до виконавчого комітету Смотрицької селищної  ради.

 

         Для отримання матеріальної допомоги громадяни до заяви повинні надати наступні документи:

: Надання одноразової материальної допомоги на лікування військовослужбовцям, які беруть (брали)  участь в російсько-українській  війні, в антитерористичній  операції  на сході  України

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію паспорта (сторінки 1,2, а також сторінка з відміткою місця реєстрації) або ID паспорт з безконтактним електронним носієм з довідкою про реєстрацією місця проживання особи;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або сторінку паспорта з відміткою про відмову від присвоєння ІПН;

- копію документу, що підтверджує статус особи, а саме посвідчення встановленого зразка;

- документ, що підтверджує безпосередню участь в АТО/ООС;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.

: Надання одноразової матеріальної допомоги на лікування поранених військовослужбовців, які беруть участь в російсько-українській війні 

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію паспорта (сторінки 1,2, а також сторінка з відміткою місця реєстрації) або ID паспорт з безконтактним електронним носієм з довідкою про реєстрацією місця проживання особи;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або сторінку паспорта з відміткою про відмову від присвоєння ІПН;

- виписний епікриз з медичної карти стаціонарного хворого за формою № 027/о про лікування поранення, інші документи про лікування поранення, дата яких не перевищує 12 місяців на момент звернення;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.

: Членам сім'ї першого ступеня споріднення, а в разі відсутності - другого ступеня споріднення учасників бойових дій в період військової агресії російської федерації проти України, які загинули, додатково подаються:

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію паспорта (сторінки 1,2, а також сторінка з відміткою місця реєстрації) або ID паспорт з безконтактним електронним носієм з довідкою про реєстрацією місця проживання особи;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або сторінку паспорта з відміткою про відмову від присвоєння ІПН;

- копія свідоцтва про смерть;

- документи, що підтверджують родинний зв’язок із загиблим учасником бойових дій в період військової агресії російської федерації проти України;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.

-сповіщення сім’ї про загибель військовослужбовця;



 

: Членам сім’ї військовослужбовця зниклого безвісти чи який потрапив  в полон:

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію паспорта (сторінки 1,2, а також сторінка з відміткою місця реєстрації) або ID паспорт з безконтактним електронним носієм з довідкою про реєстрацією місця проживання особи, що звертається та військовослужбовця;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або сторінку паспорта з відміткою про відмову від присвоєння ІПН;

-документ, що підтверджує перебування особи на військовій службі;

-документи, що підтверджують родинний зв’язок із військовослужбовцем( якщо заявник член сім’ї);

-сповіщення про зниклого безвісти / витяг з ЄРДР станом на поточну дату ( за наявності);

- довідка про перебування в полоні;

-документ, що підтверджує фактичне проживання на території  Смотрицької  селищної  територіальної громади;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.


 

Надання одноразової матеріальної допомоги  дітям  загиблих військовослужбовці,які брали участь в російсько-українській   війні та загиблих учасників в антитерористичній  операції  на сході  України:

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію  свідоцтва про народження дитини (дітей);

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків ;

-копію свідоцтва  про смерть військовослужбовця;

-довідка про підтвердження загибелі в зоні  бойових дій;

-документ  військовослужбовця (посвідчення УБД);

-документ, що підтверджує зареєстроване  місце  проживання  дитини, загиблого  військовослужбовця  на території  Смотрицької  селищної територіальної громади;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.

 

Виділення  коштів  на придбання твердого палива сім’ям  загиблих військовослужбовців, які брали участь в російсько-українській   війні та загиблих учасників в антитерористичній  операції  на сході  України: 

- згоду на збір інформації на обробку персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних»;

- копію паспорта (сторінки 1,2, а також сторінка з відміткою місця реєстрації) або ID паспорт з безконтактним електронним носієм з довідкою про реєстрацією місця проживання особи, що звертається та військовослужбовця;

- копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або сторінку паспорта з відміткою про відмову від присвоєння ІПН;

-копію свідоцтва  про смерть військовослужбовця;

-довідка про підтвердження загибелі в зоні  бойових дій;

-документ  військовослужбовця (посвідчення УБД);

-документи, що підтверджують родинний зв’язок із військовослужбовцем( якщо заявник член сім’ї);

-документ, що підтверджує фактичне проживання на території  Смотрицької  селищної територіальної громади;

- реквізити про особистий рахунок заявника в банківській установі.



 

У разі, якщо надання матеріальної допомоги потребують неповнолітні діти, то заява подається їхніми законними представниками або опікуном.

             Звернення громадян щодо надання матеріальної допомоги розглядаються протягом 30 календарних днів з дня надання повного пакету документів.

             У разі смерті заявника матеріальна допомога не надається, призначена сума матеріальної допомоги членам сім’ї не виплачується та до складу спадщини не входить.





 

Секретар селищної ради                                                                     Людмила БАВРОВСЬКА