Фахівці ради взяли участь у вебінарі Хмельницького РВ АМУ щодо бюджетних питань

  • 144

Фото без опису

Фахівці ради взяли участь у вебінарі Хмельницького РВ АМУ щодо бюджетних питань

Бюджетний процес у розпалі. Уряд уже надав Верховній Раді свій проєкт головного фінансового документу країни на 2024 рік та відбулось голосування за нього у першому читанні. Аби обговорити проєкт та те, що очікує громадиу наступному фінансовому році, Хмельницьке регіональне відділення Асоціації міст України організувало вебінар для фахівців місцевих рад.

На онлайн-нараді, до якої долучилось понад 60 учасників з різних ОМС Хмельниччини, обговорили особливості формування місцевих бюджетів у наступному році.

Із вітальним словом до присутніх звернулася виконавча директорка Хмельницького регіонального відділення АМУ Тетяна Крупа.

«Враховуючи кількість питань, які ми отримали від вас, тема важлива та актуальна. Повномасштабне вторгнення поставило значні виклики перед громадами. На місцевому рівні необхідно вирішувати гуманітарні, комунальні, логістичні та міграційні проблеми, інтегрувати ВПО, відновлювати зруйноване майно. На це необхідні фінанси. До того ж громади Хмельниччини активно допомагають війську, реагують на звернення своїх мешканців мобілізованих до ЗСУ. Тож органи місцевого самоврядування повинні максимально ефективно працювати та забезпечувати міцний і надійний тил», - зазначила очільниця РВ.

Консультант Асоціації міст України із бюджетних питань у Хмельницькій області Юрій Гриневич повідомив присутнім, що 1 вересня 2023 року представники АМУ заявили позицію місцевого самоврядування в бюджетних консультаціях, проведених Міністерством фінансів України для підготовки Державного бюджету – 2024, під головуванням Першого заступника Міністра фінансів Дениса Улютіна. Також розповів, які пропозиції надала Асоціація міст України до бюджетних законопроєктів на 2024 рік в частині місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин. Зокрема:

  • Встановити на постійній основі зарахування до бюджетів територіальних громад 64% ПДФО;
  • Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам для погашення різниці в тарифах;
  • Передбачити у державному бюджеті освітню субвенцію місцевим бюджетам в обсязі 110 млрд гривень з метою забезпечення належного фінансування освітньої сфери. Також зберегти на рахунках бюджетів місцевого самоврядування відповідні залишки освітньої субвенції 2023 року;
  • Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на облаштування укриттів у закладах з масовим перебуванням людей;
  • Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження в обсязі 200 млн гривень;
  • Передбачити субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян 22,7 млрд гривень;
  • Зберегти зарахування до бюджетів територіальних громад ПДФО з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу:

«Розмір отриманого ПДФО в розрізі ПДФО з утримання військовослужбовців та правоохоронців за фактом 2022 року і планом 2023-го сумарно становитиме 3,6 млрд грн. При цьому міста, села і селища за цей період долучилися до наближення перемоги України через допомогу Об’єднаним силам ЗСУ, безпосередньо виділивши тільки станом на зараз 562,4 млн грн, у тому числі перерахували пряму фінансову допомогу в розмірі 432,7 млн грн, купили обладнання і техніки на 129,7 млн грн, вклали кошти сільських, селищних, міських бюджетів у купівлю військових ОВДП на 600,7 млн грн, виділили на облаштування військових ліній захисту 4,4 млн грн. Крім цього, через воєнні дії, для безпеки жителів, на створення й ремонт укриттів витрачено 249,9 млн грн, на терміновий ремонт зруйнованих обстрілами інфраструктурних об’єктів — 30,3 млн грн, на забезпечення проживання внутрішньо переміщених осіб — 159 млн грн. Тож сумарно витрати з бюджетів громад, пов’язані з безпекою та обороною, становлять 1, 606 млрд грн. І це лише прямі перерахування з місцевих бюджетів, без знайдених благодійних, спонсорських і донорських коштів на паливо, дрова, запчастини й дрони», - зазначив експерт.

Не усі їх враховано, однак АМУ продовжує працювати, щоби відстояти фінансовий ресурс для громад.

До обговорення долучився начальник фінансового управління Хмельницької міської ради Сергій Ямчук. Він наголосив, що АМУ робить багато задля відстоювання інтересів та забезпечення фінансової стабільності громад.

«Хоч головний фінансовий документ ще не ухвалено, ми повинні готуватися до різних сценаріїв. Без сумніву, прийдешній рік буде складним, але ми успішно пройшли цей, який теж був наповнений різними викликами, тому впевнений, що у нас усе вийде», - зазначив очільник фінуправління.

Він поділився із колегами механізмами, які дозволяють наповнювати бюджет органу місцевого самоврядування додатковими коштами, шляхом ефективної співпраці з підприємцями, ліквідації тіньової зайнятості та роботи із органами податкової. Закликав громади продовжувати допомагати війську.

Спікери заходу відповіли на питання колег та домовились про подальші консультації і співпрацю.