23 січня 2025 року Виконавчий комітет Смотрицької селищної ради прийняв рішення №9 про створення Ради безбар’єрності.
23 січня 2025 року Виконавчий комітет ухвалив рішення №9 про заснування Ради безбар’єрності Смотрицької селищної ради.
Основна місія Ради – розбудова безбар’єрного простору у шести ключових сферах: економічній, освітній, інформаційній, цифровій, фізичній та суспільно-громадянській. До Ради увійшли представники влади, освітніх установ, соціальних служб та громадського сектору. Основні завдання Ради: поліпшення доступності громадських місць, забезпечення інклюзивності послуг та активна взаємодія з громадськістю.
Селищний голова Ігор Ялоха наголосив, що ця ініціатива спрямована на підвищення рівня комфорту та рівноправності у громаді
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
селищної ради
від 23.01.2025 року №9
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду безбар’єрності Смотрицької селищної ради
I. Мета, завдання та повноваження Ради безбар’єрності
Рада безбар’єрності Смотрицької селищної ради (надалі за текстом - Рада) є постійним консультативно-дорадчим органом при виконавчому органі Смотрицької селищної ради, що утворюється з метою:
- створення безбар’єрного простору;
- сприяння захисту й забезпечення повного й рівного здійснення всіма людьми всіх прав людини й основоположних свобод, заохоченні поважання до притаманної їм гідності;
- системного залучення представників Смотрицької територіальної громади до моніторингу за реалізацією державних політик, стратегічних та операційних документів, та їх ефективністю, в частині створення безбар'єрного простору.
Рада безбар’єрності у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням про Раду безбар’єрності при виконавчому органі Смотрицької селищної ради.
Основними завданнями Ради є:
- сприяння створенню безбар'єрного простору в 6 напрямах: економічному, освітньому, інформаційному, цифровому, фізичному та суспільно-громадянському, а також перевірці результатів діяльності за 4 складовими - безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації;
- сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів та показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території Смотрицької територіальної громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар'єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар'єри та обмеження;
- підготовка пропозицій щодо формування та реалізації політики Смотрицької селищної ради у сфері створення безбар’єрного простору;
- визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території Смотрицької територіальної громади у створенні безбар’єрного простору;
- сприяння забезпеченню координації дій Смотрицької селищної ради з питань
створення безбар’єрного простору на території громади;
- підготовка пропозицій щодо удосконалення та підвищення ефективності діяльності органу Смотрицької селищної ради з питань створення безбар’єрного простору,
- моніторинг суспільної думки щодо просування у реалізації кроків до безбар’єрного простору.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
- проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору;
- вивчає результати діяльності Смотрицької селищної ради, підприємств, установ та організацій Смотрицької територіальної громади з питань створення безбар’єрного простору;
- бере участь у розроблені проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
- подає виконавчому органу Смотрицької селищної ради розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Рада має право:
- отримувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади, Смотрицької селищної ради, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- залучати до участі у своїй роботі представників Смотрицької селищної ради, підприємств, установ та організацій (за погодженнями з їх керівниками), а також фахівців і незалежних експертів (за згодою);
- утворювати в разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові факультативні, експертні та робочі групи;
- організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів.
Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, Смотрицькою селищною радою, підприємствами, установами, організаціями Смотрицької територіальної громади, незалежними експертами та громадськістю.
II. Організаційна структура Ради
Раду очолює голова, яким за посадою є селищний голова Смотрицької селищної ради.
Рада утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів Ради.
Персональний склад Ради затверджує виконавчий комітет Смотрицької селищної ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Персональний склад Ради формується та затверджується строком на 2 роки.
Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
IІІ. Форми роботи Ради
Формою роботи Ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови з періодичністю визначеною самостійно Радою, але не рідше ніж один раз на квартал.
Засідання Ради веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.
Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
За результатами засідань Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради та виконавчому органі Смотрицької селищної ради.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Пропозиції (рекомендації) до протоколу засідання можуть подавати у письмовій формі лише члени Ради, які брали участь у відповідному засіданні, протягом трьох робочих днів з дати його проведення.
Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття виконавчим комітетом Смотрицької селищної ради або Смотрицькою селищною радою рішення, проєкт якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
Кожному засіданню Ради передують зустрічі з представниками громадськості щодо питань та проблематики, пов'язаних із створенням безбар'єрного простору. Метою таких зустрічей є швидкий зріз реального стану справ щодо реалізації відповідних стратегічних та операційних документів на території відповідної громади. Результати таких зустрічей трансформуються у проєкти рішень уповноваженою особою та виносяться на засідання відповідної Ради безбар”єрності. Селищний голова може самостійно проводити такі зустрічі чи брати в них участь, може визначати осіб, хто проводить такі зустрічі: чи з членів відповідної Ради, чи залучених експертів, представників інститутів громадянського суспільства.
Про результати таких зустрічей голова Ради або уповноважена ним особа інформує відповідну Раду та пропонує шляхи вирішення озвучених питань та проблем.
Формами роботи членів Ради можуть бути:
- громадські обговорення та консультації, зустрічі;
- робочі групи та комітети;
- організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів;
- вивчення досліджень та аналітична робота;
- електронні платформи для залучення громадськості;
- партнерства з громадськими організаціями.
Члени Ради у період між засіданнями Ради задля максимально ефективного досягнення цілей та завдань визначених Радою самостійно обирають форми власної роботи.
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює виконавчий орган Смотрицької селищної ради.
ІV. Звітування, аналіз та оцінка ефективності
реалізації завдань стратегічного документа
Рада здійснює оцінювання ефективності та результативності реалізації стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді, що ґрунтується на результатах виконання планів заходів та завдань, визначених стратегічними документами та досягнення індикаторів результативності їх реалізації.
Контроль за реалізацією стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в Смотрицькій територіальній громаді здійснюється визначеними у стратегічних документах органами, шляхом подання до Ради безбар’єрності звітів, не пізніше, ніж через шість місяців після прийняття та затвердження стратегічного документу, а в подальшому - із визначеною Радою систематичністю (щоквартально, щомісячно, щорічно тощо), але не рідше ніж один раз на шість місяців.
З метою дотримання об’єктивності та неупередженості до проведення моніторингу реалізації стратегічних документів можуть залучатися громадські організації, незалежні інституції та експерти.
Начальник відділу житлово-комунального Віктор РОЗЕМБОРСЬКИЙ
господарства архітектури та
земельних відносин
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
селищної ради
від 23.01. 2025 року № 9
СКЛАД
Ради безбар’єрності Смотрицької селищної ради
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Начальник відділу житлово-комунального Віктор РОЗЕМБОРСЬКИЙ
господарства,архітектури та
земельних відносин