Рішення сесій про селищний бюджет №2-31/2022 «Про селищний бюджет на 2023 рік»
Скликання: | VIII |
Сесія / комісія: | 31 |
Тип документу: | Рішення сесій про селищний бюджет |
Дата: | 22.12.2022 |
Номер документу: | 2-31/2022 |
Назва документу: | Про селищний бюджет на 2023 рік |
СМОТРИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
КАМ’янець-Подільського РАЙОНУ Хмельницької областІ
VIІI скликання
РІШЕННЯ
ТРИДЦЯТЬ ПЕРШОЇ СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
22 грудня 2022 р. Смотрич № 2-31/2022
Про селищний бюджет на 2023 рік
(2253500000)
код бюджету
Керуючись Бюджетним кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Визначити на 2023 рік:
- доходи селищного бюджету у сумі 54 801 711 гривень, у тому числі доходи загального фонду селищного бюджету 54 537 211 гривень та спеціального фонду селищного бюджету 264 500 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;
- видатки селищного бюджету у сумі 54 801 711 гривень, у тому числі видатки загального фонду селищного бюджету 54 537 211 гривень та видатки спеціального фонду селищного бюджету 264 500 гривень;
- профіцит за загальним фондом селищного бюджету відсутній згідно з додатком 2 до цього рішення;
- дефіцит за спеціальним фондом селищного бюджету відсутній згідно з додатком 2 до цього рішення;
- оборотний залишок бюджетних коштів селищного бюджету у розмірі 10 000 гривень, що становить 0,018 відсотків видатків загального фонду селищного бюджету, визначених цим пунктом;
- резервний фонд селищного бюджету у розмірі 50 000 гривень, що становить 0,092 відсотків видатків загального фонду селищного бюджету, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення селищного бюджету на 2023 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами згідно з додатками 3 та 4 до цього рішення.
3. Затвердити на 2023 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 5 до цього рішення.
3.1. У міжсесійний період збільшувати (зменшувати) обсяги дохідної та видаткової частин селищного бюджету в разі збільшення (зменшення) обсягів міжбюджетних трансфертів, а також здійснювати перерозподіл видатків між головними розпорядниками селищного бюджету та бюджетними програмами (окремо за загальним та спеціальним фондом) згідно розпоряджень селищного голови за погодженням з постійною комісією селищної ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку та подальшим затвердженням на сесії.
4. Затвердити на 2023 рік обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проектів згідно з додатком 6 до цього рішення.
5. Затвердити розподіл витрат селищного бюджету на реалізацію місцевих програм у сумі 7563651 гривень згідно з додатком 7 до цього рішення.
6. Установити, що у загальному фонді селищного бюджету на 2023 рік до доходів належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України та трансферти, визначені статтями 97 та 101 Бюджетного кодексу України.
7. Установити, що джерелами формування спеціального фонду селищного бюджету на 2023 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтями 691 та 71 Бюджетного кодексу України;
2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 4 частини 1 статті 15 Бюджетного кодексу України;
8. Визначити на 2023 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками селищного бюджету видатки загального фонду на:
- оплату праці працівників бюджетних установ;
- нарахування на заробітну плату;
- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
- забезпечення продуктами харчування;
- оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
- соціальне забезпечення;
- поточні трансферти місцевим бюджетам.
9. Відповідно до частини 8 статті 16 Бюджетного кодексу України надати право селищній раді в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів селищного бюджету на депозитах з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
10. Надати право фінансовому відділу селищної ради отримувати, відповідно до статті 73 Бюджетного кодексу України, позики на покриття тимчасових касових розривів селищного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в першу чергу, на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, придбання продуктів харчування та медикаментів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, які відповідно до статті 43 Бюджетного кодексу України в обов’язковому порядку покриваються управлінням Державної казначейської служби України в районні в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов’язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
11. Головним розпорядникам коштів селищного бюджету забезпечити:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) доступність інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
- здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2024 року;
- оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів.
4) забезпечення у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, комунальні послуги та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом відповідних послуг у межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.
12. У процесі виконання селищного бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів селищного бюджету фінансовий відділ селищної ради у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою (окремо за загальним та спеціальним фондами) здійснює перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі в розрізі економічної класифікації видатків бюджету.
13. Установити, що це рішення набирає чинності з 1 січня 2023 року.
14. Додатки 1-7 до цього рішення є його невід’ємною частиною.
15. Забезпечити оприлюднення цього рішення в десятиденний строк з дня його прийняття відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України.
16. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (голова комісії Й. Бомк).
Селищний голова Ігор ЯЛОХА
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
ДО СЕЛИЩНОГО БЮДЖЕТУ НА 2023 РІК
- Інформація про соціально-економічний стан Смотрицької селищної об’єднаної територіальної громади у 2022 році та прогноз її розвитку на 2023 бюджетний рік, покладені в основу проекту селищного бюджету.
Соціально-економічний розвиток громади за січень-листопад 2022 року
У поточному році робота Смотрицької селищної ради зосереджувалася на виконанні заходів, спрямованих на максимальну мобілізацію фінансових ресурсів, для комплексного розвитку громади, належного життєвого рівня населення та стабільної суспільно-політичної ситуації.
Територія Смотрицької селищної об’єднаної територіальної громади, згідно з адміністративно-територіальним устроєм України, входить до складу Кам’янець-Подільського району Хмельницької області. Смотрицька об’єднана територіальна громада утворена шляхом добровільного об’єднання Смотрицької селищної ради, Балинської, Лисогірської, Рудської та Старогутянської сільських рад.
До складу Смотрицької селищної об’єднаної територіальної громади входять населені пункти: смт. Смотрич, с. Михівка, с. Криничани, с. Ріпинці, с. Балин, с. Балинівка, с. Лисогірка, с. Рудка та с. Стара Гута.
Мінімальна відстань від населених пунктів до адміністративного центру складає
На території громади зареєстровано 52 юридичних осіб та 105 фізичних осіб-підприємців.
В промисловості найбільшу питому вагу займає добувна промисловість.
Найбільшими бюджетоутворюючими підприємствами є ПП «ВКП «Нігинсахкампром» та ТОВ «Кононівський елеватор».
В галузевій структурі сільського господарства по всіх категоріях господарств рослинництво становить 77%, тваринництво – 23%.
Торгівельні послуги надають 29 функціонуючих торгових точок, у тому числі 20 магазинів, 5 аптек та 6 закладів громадського харчування.
Територія об’єднаної територіальної громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися.
На даний час населені пункти, які входять до складу громади забезпечуються сполученням з районним центром 3 автобусними маршрутами, у 3 населених пунктах громади відсутнє транспортне сполучення.
Дорожні покриття доріг до населених пунктів з білощебеневих та чорного шосе (з деформацією та ямковістю).
За рахунок бюджету об'єднаної громади на її території функціонують:
6 закладів охорони здоров'я, а саме: 3 фельдшерсько-акушерських пунктів, 2 амбулаторії та 1 станція постійного базування швидкої допомоги;
7 закладів освіти, а саме: 2 ліцеї, 2 гімназії, 2 дошкільних навчальних заклади та 1 заклад позашкільної освіти; 9 закладів культури.
В громаді функціонує місцева пожежна охорона.
У 2022 році продовжувалась робота по енергозбереженню. Зокрема, за кошти селищного бюджету проведено поточний ремонт вуличного освітлення з енергозберігаючими лампами.
Доходи селищного бюджету
Доходи бюджету Смотрицької ОТГ по загальному та спеціальному фондах (без урахування міжбюджетних трансфертів) на 2023 рік обраховані в сумі 29157,6 тис.грн.
Дохідна частина бюджету на 2022 рік розроблена на основі норм чинного Податкового і Бюджетного кодексів України. При плануванні було враховано фактичне виконання дохідної частини бюджету за результатами 11 місяців 2022 року.
Прогнозні показники доходів загального фонду бюджету на 2023 рік, у порівнянні із очікуваними надходженнями у 2022 році, зменшено на 367,8 тис.грн. або на 1,3% та становлять 28 893,1 тис.грн.
Зменшення надходжень по загальному фонду основному пояснюється зменшенням надходжень по податку на доходи фізичних осіб на суму 118,0 тис.грн та єдиного податку на суму 360,0 тис.грн.
Податок на доходи фізичних осіб
Основним платежем надходжень загального фонду бюджету є податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого становить 60,1% від прогнозного показника доходів загального фонду 2023 року.
Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» податок на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України, зараховується до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад - у розмірі 64 відсотки. Прогнозний показник ПДФО розраховано в сумі 17 375,0 тис.грн.
Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:
- збереження єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб та відсотка зарахування податку до селищного бюджету (64%);
- підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
- зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
- зарахування податку від доходів за паї до бюджету за місцем знаходження таких об’єктів оренди.
Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, середньомісячної заробітної плати, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб, передбачених нормами Податкового кодексу.
Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб по селищному бюджету на 2023 рік розраховані в сумі – 17 375,0 тис.грн., що на 118,0 тис.грн. або на 1,0 відсотка менше очікуваних надходжень у 2022 році.
Розрахунок податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік
тис. грн.
№ п/п |
Показник |
Надходження податку |
1 |
Очікувані надходження податку на доходи фізичних осіб у 2022 році (контингент) |
17493,0 |
2 |
Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб на 2023 рік до зведеного бюджету (контингент) (р.3+р.4+р.5), в тому числі: |
17375,0
|
3 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати |
12000,0
|
4 |
Податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами |
700,0 |
5 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата |
4620,0 |
6 |
Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування |
55,0
|
Прогнозні показники рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування. Розрахунок здійснено з врахуванням фактичних надходжень ренти до селищного бюджету за 11 місяців 2022 року та відсотка відокремлення плати до бюджетів ОТГ – 37%: прогнозний показник на наступний рік становить 15,0тис.грн.
Розрахунок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім ренти за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) здійснено з врахуванням фактичних надходжень до селищного бюджету за 11 місяців 2022 року і становить 20,0 тис.грн.
Прогнозний показник рентної плати за користування надрами загальнодержавного значення становить 83,0 тис.грн.
Акцизний податок розрахований в сумі 364,0 тис.грн., а саме акциз з роздрібного продажу алкоголю та тютюну в сумі 150,0 тис.грн., частина акцизного податку з вироблених та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) – 214,0 тис.грн.
Планова сума надходжень розрахована, виходячи із середньомісячних надходжень 2022 року.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки запланований з урахуванням наступних умов: для юридичних осіб - мінімальна заробітна плата з 01.01.2023р.(6 700 грн.) та ставки, які діятимуть з 01.01.2023р.; для фізичних осіб податок нараховується за попередній рік, тобто врахована мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2022р (6500 грн.), та ставки, затверджені на 2022 рік. Податок для фізичних осіб з об’єктів житлової нерухомості розрахований в сумі 32,0 тис.грн., з нежитлової – 125,0 тис.грн.: при розрахунку врахований ріст мінімальної зарплати 2022 року до 2021 року. Для юридичних осіб заплановано 2,2 тис.грн. податку з житлової нерухомості та 257,0 тис.грн. – з нежитлової нерухомості: розмір ставок не змінювався, тому врахований лише ріст мінімальної зарплати 2023 року до 2022 року.
Плати за землю заплановано в сумі 6 500,0 тис.грн. Прогноз надходжень орендної плати за землю розраховано відповідно до діючих договорів оренди в межах та за межами населених пунктів та переплати орендної плати в сумі 65.8 тис.грн і становить 6035,0 тис.грн. Станом на 01.01.2022р. діє 97 договорів оренди, в тому числі 15 договорів – це оренда земельних ділянок в межах населених пунктів та 82 договори – оренда за межами населених пунктів (в т. ч. 72 договори – землі сільськогосподарського призначення, 10 – землі комерційного та іншого призначення). Земельний податок запланований на рівні очікуваних надходжень 2022 року у сумі 165,0 тис.грн. - з юридичних осіб та 300,0 тис.грн. - з громадян та приватних підприємців.
Прогнозний показник єдиного податку становить 4035,0 тис.грн. і зменшився порівняно із очікуваними надходженнями 2022 року на 360,0 тис.грн., або на 8,2 відсотка. Платники - єдинщики юридичні особи (2 платники) прогнозовано сплатять 135,0 тис.грн. План надходжень єдиного податку для фізичних осіб (105 платників) в сумі 1600,0 тис.грн., розраховано окремо по групах з врахуванням збереження ставок та збільшенням мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.01.2023 року. По сільськогосподарських підприємствах, платниках 4 групи, прогноз надходжень становить 2300,0 тис.грн.
Плата за надання адміністративних послуг
Розрахунок плати за надання інших адміністративних послуг на 2023 рік проведено із врахуванням динаміки надання адміністративних послуг в 2022 році, плати за 1 надану послугу.
Прогноз плати за надання інших адміністративних послуг на 2023 рік до бюджету розрахований в сумі 16,0 тис.грн.
Адміністративні штрафи та інші санкції
Розрахунок адміністративних штрафів та інших санкцій на 2023 рік проведено із врахуванням динаміки сплати штрафів в 2022 році і прогнозовано до бюджету надійде в сумі 50,0 тис.грн.
Орендна плата за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності
Надходження коштів від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності, на 2023 рік до селищного бюджету визначено відповідно до діючих договорів оренди в сумі 18,9 тис.грн.
Міжбюджетні трансферти з державного та обласного бюджету заплановані в сумі 25 644,1 тис.грн., в т.ч.: базова дотація – 10 241,8 тис.грн., освітня субвенція – 14 987,9 тис.грн., дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 414,4 тис.грн.
Доходи спеціального фонду
Прогнозний обсяг доходів спеціального фонду зведеного бюджету на 2023 рік становлять 264,5 тис.грн.
Основним платежем спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ.
Власні надходження бюджетних установ
До власних надходжень бюджетних установ належать плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності, плата за оренду майна бюджетних установ, надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна), благодійні внески, гранти та дарунки, кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.
Прогнозна сума власних надходжень бюджетних установ на 2023 рік становить 239,0 тис.грн.
В розрізі галузей прогнозна сума надходжень становить:
- Освіта - 232,0 тис.грн.;
- Культура - 7,0 тис.грн.;
Прогнозні надходження екологічного податку передбачені в сумі 25,5 тис.грн., виходячи з факту поточного року.
Видатки селищного бюджету
Фінансовий ресурс селищного бюджету на 2023 рік сформовано з урахуванням Бюджетного кодексу України і Податкового кодексу України.
Формування видаткової частини селищного бюджету на 2023 рік здійснювалось у відповідності до ст. 77 Бюджетного кодексу України з урахуванням показників, затверджених Законом України “Про Державний бюджет України на 2023 рік”.
Видаткова частина сформована на основі поданих розпорядниками коштів селищного бюджету бюджетних запитів та забезпечує в повній мірі видатки на здійснення обов’язкових виплат по заробітній платі працівників бюджетної сфери, розрахованої виходячи із розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, який не змінився з 1 січня 2022 року і становить 2893 гривень, та розміру мінімальної заробітної плати з 1 жовтня 2022 року – 6700 гривень.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв обчислені, виходячи із середньорічного фактичного споживання натуральних показників за 2020-2021 роки та розрахункового річного споживання натуральних показників за 2022 рік (виходячи із споживання за 11 місяців поточного року), діючих тарифів, проіндексованих на коефіцієнти росту.
Загальний обсяг видатків селищного бюджету на 2023 рік визначено у сумі 54 801,7 тис. грн, з них обсяг видатків загального фонду бюджету становить 54 537,2 тис. грн та видатків спеціального фонду бюджету - 264,5 тис. грн, в тому числі плата за надання послуг бюджетними установами – 239,0 тис. гривень.
Видатки загального фонду селищного бюджету фінансуватимуться за рахунок:
- власних доходів селищного бюджету, надходження яких у 2023 році прогнозуються в сумі 29 157,6 тис. гривень;
- трансфертів з державного бюджету в сумі 25 644,1 тис. грн, з них:
- освітня субвенція– 14 987,9 тис. гривень;
- базова дотація – 10 241,8 тис. гривень;
- додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами Хмельницької області – 414,411 тис. гривень;
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ
До видатків на галузь «Державне управління» відноситься утримання апарату селищної ради, включаючи службу у справах дітей, та фінансового відділу селищної ради.
Заплановані видатки по загальному фонду в сумі 9 922,3 тис. грн, що на 3,3% більше до уточненого плану на 2022 рік. На оплату праці разом з нарахуваннями заплановано 8 302,5 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 1 060,9 тис. гривень.
Кількість посад по селищній раді за штатним розписом становить 36,5 штатних одиниць.
Фінансування видатків здійснюватиметься за рахунок власних доходів селищного бюджету.
ОСВІТА
До видатків на галузь «Освіта» відноситься утримання закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти, мистецької школи селищної ради.
По галузі «Освіта» видатки загального фонду на 2023 рік заплановані в сумі 30 702,4 тис. грн, що на 13,7% більше, ніж у 2022 році, з них за рахунок:
- освітньої субвенції в сумі 14 987,9 тис. грн на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів ЗСО;
- базової дотації – 4 500,0 тис. гривень;
- додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами області – 414,411 тис. гривень;
- власних доходів селищного бюджету – 10 800,1 гривень.
Видатки загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями становлять 23 992,4 тис. грн, оплату енергоносіїв – 4 965,9 тис. грн, харчування – 765,7 тис. гривень.
Видатки спеціального фонду заплановані в сумі 232,0 тис. гривень.
На дошкільну освіту заплановані видатки загального фонду в сумі 4 260,8 тис. грн, що на 12,3% більше, ніж у 2022 році. З загального обсягу видатків зарплата з нарахуваннями – 2 909,6 тис. грн, оплата енергоносіїв – 1 120,4 тис. грн, видатки на харчування – 170,7 гривень, в тому числі для пільгових категорій (діти учасників АТО, діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей та ін. харчуються безкоштовно).
Вартість харчування одної дитини розраховано в сумі 35-40 грн, на умовах співфінансування 50% за рахунок місцевого бюджету та 50% за рахунок батьківської плати. Видатки спеціального фонду на харчування дітей складуть 30,0 тис. гривень.
На утримання загальноосвітніх навчальних закладів заплановано 26 441,7 тис. грн видатків загального фонду, що на 11,0% менше, ніж у 2022 році (за рахунок зменшення освітньої субвенції). На оплату праці з нарахуваннями заплановано 21 082,7 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 3 845,4 тис. гривень.
У складі даних видатків заплановані кошти на виплату: основної заробітної плати з врахуванням мінімальної заробітної плати з 1 жовтня 2022 року в розмірі 6700 гривень та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС в розмірі 2893 гривень; надбавок і доплат до заробітної плати, які носять обов’язковий характер (надбавки за вислугу років, за престижність праці, за шкідливі умови праці, доплата до рівня мінімальної заробітної плати тощо); матеріальної допомоги на оздоровлення, грошової допомоги педагогічним працівникам.
Оплата за харчування учнів 1-4 класів здійснюється на умовах співфінансування 60% за рахунок місцевого бюджету та 40% за рахунок батьківської плати, що становить на 1 дитину 30 гривень.
Видатки спеціального фонду на харчування учнів становитиме 170,0 тис. гривень.
На утримання КЗ «Смотрицька дитяча музична школа» передбачені видатки загального фонду в сумі 2 376,7 тис. грн, що на 2,6% менше, ніж у 2022 році. Із загального обсягу видатків зарплата з нарахуваннями становитиме 2 229,7 тис. грн, оплата енергоносіїв – 94,2 тис. гривень.
За рахунок батьківської плати за навчання дітей у музичній школі заплановані видатки по спеціальному фонді в сумі 32,0 тис. гривень.
Охорона Здоров’я
Видатки на галузь «Охорона здоров’я» передбачені видатки на виконання заходів Програми розвитку та підтримки КНП «Смотрицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Смотрицької селищної ради на 2023 рік» та
Загальна сума видатків становить 1 399,9 тис. грн, з них: на оплату енергоносіїв КНП «Смотрицький ЦПМСД» заплановано 657,0 тис. грн, на оплату праці фельдшерам – 297,9 тис. гривень.
На забезпечення лiкарськими засобами пільгової категорії населення, забезпечення гігієнічними засобами при догляді за лежачими хворими та в інших випадках (памперсами), забезпечення лікарськими засобами хворих на рідкісні (орфанні) захворювання заплановано 231,7 тис. гривень.
Фінансування видатків здійснюватиметься за рахунок власних доходів селищного бюджету.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
По галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» передбачені видатки по загальному фонду в сумі 387,0 тис. грн, що становить 38,3% до уточненого плану на 2022 рік за рахунок соціальних працівників, яких з 01.07.2022 року переведено до штату КП Смотрицької селищної ради «Добробут».
На виконання заходів місцевих програм соціального захисту заплановані наступні видатки:
- надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку – 2,0 тис. гривень;
- компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті – 15,0 тис. гривень;
- фінансування Програми соціального захисту населення Смотрицької селищної ради на 2021-2023 роки передбачено кошти в сумі 315,0 тис. грн (інвалідам I групи, які за висновком МСЕК потребують постійного стороннього догляду – 400 грн, інвалідам з дитинства – 600 грн, онкохворим – 1 000 грн, виплати допомоги на поховання осіб – 1 000 грн, одноразова допомога учасникам бойових дій – 1 000 грн). Також на послуги з пересилання поштових переказів – 5,0 тис. гривень;
- видатки, пов`язані з наданням підтримки внутрішньо перемішеним та/або евакуйованим особам у зв`язку із введенням воєнного стану згідно Програми забезпечення перебування внутрішньо переміщених осіб на території Смотрицької селищної ради на 2023 рік – 50,0 тис. гривень;
В загальному фінансування видатків (без видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень установ) буде проводитись за рахунок власних доходів селищного бюджету. При цьому, утримання соціальних робітників в 2023 році здійснюватиметься з видатків субсидій та поточних трансфертів, що надаватимуться КП «Добробут».
Культура і мистецтво
По галузі «Культура і мистецтво» по загальному фонду в селищному бюджеті на 2023 рік передбачені видатки в сумі 1 931,7 тис. грн, що на 16,0% більше, ніж у 2022 році. На оплату праці разом з нарахуваннями передбачено 1 318,5 тис. грн, оплата енергоносіїв – 443,2 тис. гривень.
Фінансування видатків (без видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень установ) буде проводитись за рахунок власних доходів селищного бюджету.
Зокрема, на забезпечення діяльності бібліотек передбачено видатки загального фонду в сумі 733,6 тис. грн, що на 19,3% більше, ніж у 2022 році. З них на оплату праці разом з нарахуваннями – 537,4 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 166,2 тис. гривень.
За рахунок надання платних послуг заплановано видатки по спеціальному фонді в сумі 2,0 тис. гривень.
На забезпечення діяльності будинків культури, клубів та iнших клубних закладів передбачено видатки загального фонду в сумі 1198,1 тис. грн, що на 14,0 % більше, ніж у 2022 році. На оплату праці разом з нарахуваннями – 781,1 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 277,0 тис. гривень.
За рахунок надання платних послуг заплановані видатки по спеціальному фонді в сумі 5,0 тис. гривень.
Фізична культура і спорт
По галузі «Фізична культура і спорт» передбачені видатки по загальному фонду в сумі 111,3 тис. грн, у тому числі на оплату праці разом з нарахуваннями інструктора з спорту – 106,3 тис. гривень.
Житлово-комунальне господарство
По галузі «Житлово-комунальне господарство» в селищному бюджеті на 2023 рік по загальному фонду передбачені видатки по КПК 0116017 “Інша діяльність, пов’язана з експлуатацією об’єктів житлово-комунального господарства” в сумі 3 214,0 тис. грн для надання фінансової підтримки КП «Добробут» Смотрицької селищної ради, що на 36,9 % менше, ніж у 2022 році.
На організацію благоустрою населених пунктів по КПК 0116030 передбачено видатки по загальному фонду в сумі 2 412,3 тис. грн, що на 26,3% менше, ніж уточнений план на 2022 рік, у тому числі:
- КЕКВ 2100 в сумі 713,2 тис. грн на утриманням двірників по прибиранню території;
- КЕКВ 2210 в сумі 300,0 тис. грн, а саме: закупівля інвентарю, матеріалів для проведення робіт по благоустрою;
- КЕКВ 2240 – 300,0 тис. грн - оплата за надані послуги (обслуговування вуличного освітлення населених пунктів громади);
- КЕКВ 2273 – 1 099,0 тис. грн - на оплату електроенергії, використаної на вуличне освітлення.
На утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету по загальному фонду заплановані кошти в сумі 300,0 тис. грн для придбання щебня та проведення поточного ремонту доріг по населених пунктах селищної громади.
Фінансування видатків (без видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень установ) буде проводитись за рахунок власних доходів селищного бюджету.
На забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони передбачені видатки в сумі 784,1 тис. грн, що на 1% менше уточненого плану на 2022 рік, - на утримання пожежної команди в с. Балин.
В спеціальному фонді селищного бюджету на 2023 рік по КПКВК 0118311 «Охорона та раціональне використання природних ресурсів» передбачено видатки в сумі 25,5 тис. грн за рахунок екологічного податку для придбання зелених насаджень.
ВИТРАТИ НА РЕАЛІЗАЦІЮ МІСЦЕВИХ ПРОГРАМ
Витрати місцевого бюджету на реалізацію місцевих програм передбачено на загальну суму 7 563,7 тис. гривень.
Крім вище зазначених програм фінансуватимуться по програмах заходи по Громадському порядку та безпеці. Зокрема;
- на заходи та роботи з мобілізаційної підготовки місцевого значення по Програмі військово-патріотичного виховання та підготовки молоді до служби у Збройних Силах України Смотрицької селищної ради на 2021-2023 роки передбачено 30,0 тис. гривень;
- на заходи та роботи з територіальної оборони - 100,0 тис. гривень.
МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ
У 2023 році з селищного бюджету запланована передача іншої субвенції бюджету Дунаєвецької міської територіальної громади на утримання об’єктів спільного користування в сумі 62,0 тис. грн, з них: на утримання КУ «Трудовий архів» - 42,0 тис. грн (видатки передбачені на І півріччя 2023 року) та на утримання КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» – 20,0 тис. гривень.
РЕЗЕРВНИЙ ФОНД
Резервний фонд селищного бюджету на 2023 рік заплановано в сумі 50,0 тис.грн для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.
Інформація
про хід виконання бюджету Смотрицької ОТГ
за 11 місяців 2022 року
За 11 місяців 2022 року виконання дохідної частини загального фонду бюджету Смотрицької ОТГ за власними доходами забезпечено на 100,27% відсотки: при планових призначеннях (враховуючи зміни) 26277,4 тис.грн. фактичні надходження склали 26348,3 тис.грн. Темп росту надходжень до показника 2021 року склав 101,9% або + 501,7 тис.грн.
Надходження доходів за січень-листопад 2022 року |
|
|||
|
|
|
|
(тис.грн.) |
Власні доходи |
план на січень-листопад |
факт за січень-листопад |
+;- |
% |
ПДФО 64% |
14921,0 |
15514,6 |
593,6 |
103,98 |
Плата за землю |
6147,0 |
6035,1 |
-111,9 |
98,2 |
Єдиний податок |
4327,0 |
3950,7 |
-376,3 |
91,3 |
Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів |
128,0 |
98,4 |
-29,6 |
76,9 |
Державне мито |
0 |
0,3 |
0,3 |
0 |
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
360,2 |
381,0 |
20,8 |
105,8 |
Адміністративні штрафи |
9,5 |
48,3 |
38,8 |
508,4 |
Акцизний податок |
350,0 |
262,3 |
87,7 |
74,9 |
Плата за надання інших адміністративних послуг |
13,8 |
16,3 |
2,5 |
118,1 |
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом |
8,4 |
17,3 |
8,9 |
205,9 |
Транспортний податок |
12,5 |
0 |
-12,5 |
0 |
Інші надходження |
0 |
23,5 |
23,5 |
0 |
РАЗОМ |
26277,4 |
26348,3 |
+70,9 |
100,27 |
Найбільшу питому вагу в структурі доходів загального фонду бюджету Смотрицької ОТГ за січень-листопад 2022 року займає податок на доходи фізичних осіб (58,9%), якого надійшло 15514,6 тис.грн., що на 911,4 тис.грн. більше від надходжень відповідного періоду минулого року та на 593,6 тис.грн. більше від планових призначень на відповідний період 2022 року. Причиною збільшення надходжень до минулого року ПДФО є те, що порівняно з минулим роком зросла ставка податку до місцевого бюджету на 4 відсотки.
Єдиного податку надійшло 3950,7 тис.грн., що на 376,3 тис.грн. менше від планових призначень на 2022 рік та на 41,3 тис.грн. менше від надходжень відповідного періоду минулого року. Основною причиною зменшення надходжень в поточному році є податковий борг в сумі 88,3 тис.грн. та зменшення сплати єдиного податку платниками четвертої групи платників податку орієнтовно на суму 235,7 тис.грн.
Плати за землю надійшло 6035,1 тис.грн., що на 111,9 тис.грн. менше від призначень на 2022 рік та на 245,5 тис.грн. менше до надходжень відповідного періоду минулого року. Основною причиною зменшення надходжень в поточному році є податковий борг в сумі 235,1 тис.грн. в тому числі орендна плата за землю з фізичних осіб в сумі 106,2 тис.грн. та орендна плата з юридичних осіб в сумі 55,9 тис.грн.
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки надійшло 381,0 тис.грн., що на 20,8 тис.грн. більше від призначень на 2022 рік та на 36,9 тис.грн. більше до надходжень відповідного періоду минулого року.
Акцизного податку надійшло 262,3 тис.грн., або на 87,7 тис.грн. менше до планових призначень. Причиною зменшення надходжень в поточному році є зменшенням надходжень акцизу з продажу нафтопродуктів.
Отримані місцевими бюджетами доходи спрямовано на :
- виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ, оплату енергоносіїв та комунальних послуг, які споживаються бюджетними установами;
- фінансування інших видатків, необхідних для виконання бюджетними установами своїх функцій та пріоритетних програм.
Начальник фінансового відділу Олег АТАМАНЧУК