Рішення селищної ради №2-38/2023 «Про звернення депутатів Смотрицької селищної ради VІІІ скликання до Президента України»
Скликання: | VIII |
Сесія / комісія: | 38 |
Тип документу: | Рішення селищної ради |
Дата: | 03.11.2023 |
Автор: | Бавровська Л.В. |
Номер документу: | 2-38/2023 |
Назва документу: | Про звернення депутатів Смотрицької селищної ради VІІІ скликання до Президента України |
СМОТРИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
VIІI скликання
РІШЕННЯ
ТРИДЦЯТЬ ВОСЬМОЇ ПОЗАЧЕРГОВОЇ СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
03 листопада 2023 р. Смотрич № 2-38/2023
Про звернення депутатів Смотрицької селищної ради VІІІ скликання до Президента України
Керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статею 13 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», заслухавши інформацію депутата Смотрицької селищної ради Бомка Й.В., селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити текст звернення депутатів Смотрицької селищної ради VІІІ скликання до Президента України з приводу змін з 2024 року умов обігу земель сільськогосподарського призначення (додається).
2. Оприлюднити дане звернення на офіційному сайті Смотрицької селищної ради.
3. Секретарю селищної ради направити дане рішення зі зверненням до Президента України.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, прав людини, законності, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, зв’язків з виконавчими структурами, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян та засобами масової інформації (голова комісії Василь КАРПОВИЧ ).
Селищний голова Ігор ЯЛОХА
Додаток
до рішення тридцять восьмої позачергової
селищної ради VІІІ скликання
від 03.11.2023року № 2-38/2023
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Смотрицької селищної ради
до Президента України з приводу змін з 2024 року умов обігу земель сільськогосподарського призначення
Депутати Смотрицької селищної ради засвідчують Вам свою повагу і звертаються з приводу змін з 2024 року умов обігу земель сільськогосподарського призначення.
З перших днів повномасштабного вторгнення рф в Україну аграрна галузь стала фундаментом та локомотивом національної економіки, забезпечуючи понад 50% від загального надходження валютної виручки в країну, національну та світову продовольчу безпеку та щоденну допомогу Збройним Силам України.
В умовах, коли українські аграрії переживають чи не найскладніші випробування за всю історію незалежної України: постійно зазнають фінансових та фізичних збитків через заблоковані порти, знищені виробничі потужності, обстріляні та заміновані українські поля, на яких регулярно підривається техніка разом з працівниками, – вони продовжують працювати та воювати на фронті, як військовослужбовці, захищаючи буквально кожен сантиметр української землі.
На жаль, неможливість експорту продукції призвела до скорочення ліквідності українських аграріїв. Не маючи такої дотаційної підтримки як в країнах ЄС (довоєнний рівень дотацій в прибутку українського АПК в середньому складає до 2% проти майже 20% в країнах ЄС) та враховуючи катастрофічне падіння прибутковості сектору, вітчизняні аграрії відчули кризу нестачі оборотних коштів та витратних матеріалів для проведення посівної кампанії та подальших польових робіт, що невідворотно вплине на результати врожаю 2023 року.
Попри домовленості між учасникам «Зернової ініціативи», відбувалося постійне блокування інспекцій кораблів зі сторони рф, в результаті чого експорт з України агропродовольчої продукції протягом року дії угоди опинявся під загрозою зупинки, та врешті, за заявою російської сторони, – її дія повністю припинена 17 липня 2023 року.
Новим викликом для вітчизняних аграріїв стає наступний етап земельної реформи, який почнеться з 2024 року. Нагадаємо, що з наступного року, ліміт на обсяг с/г землі «в одні руки» збільшується з поточних 100 до 10 тисяч гектарів, та буде дозволено продаж землі юридичним особам. В умовах, коли вітчизняні агровиробники вже другий рік поспіль працюють повністю в збиток, через наявні логістичні проблеми та низьку ціну на аграрну продукцію всередині країни, збільшення цього ліміту не принесе жодної практичної користі для малих та середніх агровиробників. Вони просто не мають коштів на купівлю с/г земель.
Фактично таке збільшення ліміту с/г земель у власності, за поточних умов, може бути вигідним лише тим компаніям, які мають можливість отримати фінансування за кордоном, шляхом залучення кредитів, випуску облігацій, тощо – тобто незначній кількості аграрних компаній. Решта агровиробників залишаться позбавленими такої можливості як мінімум до кінця війни.
Задля збереження балансу та надання рівних прав для всіх без виключення українських аграріїв депутати Смотрицької селищної ради виступають проти підняття ліміту допустимого обсягу землі у власності однієї особи з поточних 100 до 10 тисяч гектарів в одні руки з 2024 року, проте ми не заперечуємо допуску до ринку юридичних осіб, оскільки згідно з Земельним кодексом України власниками таких юридичних осіб (що купують землю), можуть бути лише громадяни України. Водночас, ми пропонуємо залишити до кінця війни та ще на два роки після перемоги ліміт 100 гектарів в одні руки як для юридичних, так і для фізичних осіб.
З повагою,
Схвалено
на пленарному засіданні
тридцять восьмої позачергової
сесії селищної ради
VІІІ скликання
2023 року