Рішення селищної ради №2-40/2023 «Про місцевий бюджет Смотрицької селищної ради на 2024 рік»

  • 75
Скликання: VIII
Сесія / комісія: 40
Тип документу: Рішення селищної ради
Дата: 21.12.2023
Автор: Бавровська Л.В.
Номер документу: 2-40/2023
Назва документу: Про місцевий бюджет Смотрицької селищної ради на 2024 рік

СМОТРИЦЬКА  СЕЛИЩНА  РАДА

КАМ’янець-Подільського  РАЙОНУ  Хмельницької  областІ

VIІI  скликання

 

  РІШЕННЯ

СОРОКОВОЇ СЕСІЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ

 

21 грудня 2023 року                                    Смотрич                                                  № 2-40/2023

 

 

 

Про місцевий бюджет Смотрицької селищної ради на 2024 рік

(22535000000)

код бюджету

 

 

 

Керуючись Бюджетним кодексом України, Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Смотрицька селищна рада

ВИРІШИЛА:

1. Визначити на 2024 рік:

- доходи селищного бюджету у сумі 52 924 200 гривень, у тому числі доходи загального фонду селищного бюджету 52 630 200 гривень та спеціального фонду селищного бюджету 294 000 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;

- видатки селищного бюджету у сумі 52 924 200 гривень, у тому числі видатки загального фонду селищного бюджету 52 630 200 гривень та видатки спеціального фонду селищного бюджету 294 000 гривень;

- профіцит за загальним фондом селищного бюджету відсутній згідно з додатком 2 до цього рішення;

- дефіцит за спеціальним фондом селищного бюджету відсутній згідно з додатком 2 до цього рішення;

- оборотний залишок бюджетних коштів селищного бюджету у розмірі 10 000 гривень, що становить 0,019 відсотків видатків загального фонду селищного бюджету, визначених цим пунктом;

- резервний фонд селищного бюджету у розмірі 50 000 гривень, що становить 0,094 відсотків видатків загального фонду селищного бюджету, визначених цим пунктом.

2. Затвердити бюджетні призначення селищного бюджету на 2024 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами згідно з додатками 3 та 4 до цього рішення.

3. Затвердити на 2024 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 5 до цього рішення.

3.1. У міжсесійний період збільшувати (зменшувати) обсяги дохідної та видаткової частин селищного бюджету в разі збільшення (зменшення) обсягів міжбюджетних трансфертів, а також здійснювати перерозподіл видатків між головними розпорядниками селищного бюджету та бюджетними програмами (окремо за загальним та спеціальним фондами) згідно розпоряджень селищного голови за погодженням з постійною комісією селищної ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку та подальшим затвердженням на сесії селищної ради.

4. Затвердити на 2024 рік обсяги капітальних вкладень у розрізі інвестиційних проектів згідно з додатком 6 до цього рішення.

5. Затвердити розподіл витрат селищного бюджету на реалізацію місцевих програм у сумі 6 077 526 гривень згідно з додатком 7 до цього рішення.

6. Установити, що у загальному фонді селищного бюджету на 2024 рік до доходів належать надходження, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України та трансферти, визначені статтями 97 та 101 Бюджетного кодексу України.

7. Установити, що джерелами формування спеціального фонду селищного бюджету на 2024 рік:

1) у частині доходів є надходження, визначені статтями 691 та 71 Бюджетного кодексу України;

2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 4 частини 1 статті 15 Бюджетного кодексу України;

8. Визначити на 2024 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками селищного бюджету видатки загального фонду на:

- оплату праці працівників бюджетних установ;

- нарахування на заробітну плату;

- придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;

- забезпечення продуктами харчування;

- оплату комунальних послуг та енергоносіїв;

- соціальне забезпечення;

- поточні трансферти місцевим бюджетам.

9. Відповідно до частини 8 статті 16 Бюджетного кодексу України надати право селищній раді в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів селищного бюджету на депозитах з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

10. Надати право фінансовому відділу селищної ради отримувати, відповідно до статті 73 Бюджетного кодексу України, позики на покриття тимчасових касових розривів селищного бюджету, пов’язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в першу чергу, на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату, придбання продуктів харчування та медикаментів, оплату комунальних послуг та енергоносіїв, які відповідно до статті 43 Бюджетного кодексу України в обов’язковому порядку покриваються управлінням Державної казначейської служби України в районні в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов’язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.

11. Головним розпорядникам коштів селищного бюджету забезпечити:

1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;

2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;

3) доступність інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:

- здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2025 року;

- оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів.

4) забезпечення у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, комунальні послуги та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом відповідних послуг у межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.

12. У процесі виконання селищного бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів селищного бюджету фінансовий відділ селищної ради у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою (окремо за загальним та спеціальним фондами) здійснює перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі в розрізі економічної класифікації видатків бюджету.

13. Установити, що це рішення набирає чинності з 1 січня 2024 року.

14. Додатки 1-7 до цього рішення є його невід’ємною частиною.

15. Забезпечити оприлюднення цього рішення в десятиденний строк з дня його прийняття відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України.

16. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань планування, бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку (голова комісії Йосип БОМК).

 

 

 

Селищний голова                                                                                                        Ігор ЯЛОХА

 

 

                                          ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проєкту рішення Смотрицької селищної ради «Про бюджет Смотрицької селищної територіальної громади на 2024 рік»

 

 

І. Загальні положення

Проєкт місцевого бюджету Смотрицької селищної територіальної громади на 2024 рік сформований відповідно до цілей та пріоритетів, визначених прогнозними і програмними документами економічного та соціального розвитку, а також враховано інші стратегічні рішення, прийняття яких викликано воєнним часом. Зокрема, враховано:

щорічне Послання Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України (виступ Президента України у парламенті 28.12.2022);

План України в рамках програм підтримки Європейського Союзу «Український фонд» на 2024–2027 роки;

Формулу миру, представленої Президентом України;

Українську доктрину.

Підготовка проєкту місцевого бюджету Смотрицької селищної територіальної громади здійснено з дотриманням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України з урахуванням прийнятих законодавчих змін.

Негативний вплив воєнних дій на території України та неможливість наразі визначити наслідки російської агресії унеможливлюють розроблення реалістичних прогнозів економічного і соціального розвитку країни та, як наслідок, бюджетних показників на середньостроковий період. Тому до бюджетного законодавства внесено ряд змін, зокрема, призупинено дію статті 751 Кодексу та пов’язані з нею норми щодо прогнозів місцевих бюджетів (Закон України від 15 березня 2022 року № 2134-IX «Про внесення змін до розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та інших законодавчих актів України»).

Тобто прогноз бюджету Смотрицької територіальної громади як документ середньострокового бюджетного планування у 2023 році не складався.

Проект бюджету Смотрицької селищної територіальної громади на 2024 рік розроблено на основі положень діючого Бюджетного кодексу України та Податкового кодексу України, Указів Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» та «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», а також Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (реєстр. № 10000 від 15 вересня 2023 року), Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» від 08.11.2023 року № 3428-IX та Закону України «Про внесення змін до розділу VІ Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» (реєстр. № 10037 від 12 вересня 2023 року).

Відповідно до частини першої статті 75 БКУ з метою організації складання проектів місцевих бюджетів отримано від МФУ особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2024 рік (листи від 16.08.2023 № 05110-08-6/22354, від 19.09.2023 № 05110-08-6/25507, від 14.11.2023 №05110-08-6/31133).

Отже, з метою підвищення якості надання освітніх послуг, подолання втрат та освітніх розривів розподіл освітньої субвенції на 2024 рік здійснено з урахуванням комплексних напрацювань Міністерства освіти і науки України щодо удосконалення Формули розподілу освітньої субвенції з урахуванням трансформації і формування оптимальної мережі закладів загальної середньої освіти, внутрішніх і зовнішніх міграційних процесів учнів та вчителів; запровадження алгоритму розрахунку освітньої субвенції в умовах дистанційної (очної, змішаної) форми здобуття освіти; удосконалення критеріїв розподілу субвенції на оплату простою педагогічних працівників; удосконалення верифікації контингенту учнів, поданого до системи ПАК «АІКОМ».

Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів (базова дотація) на 2024 рік, розраховане за результатами надходження податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток підприємств за січень – серпень 2023 року, та очікується на уточнення його обсягів.

Також у 2024 році для підтримки органів місцевого самоврядування знову передбачено у Законі додаткову дотацію на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, окупованих та інших територіях, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною агресією російської федерації.

З метою посилення обороноздатності держави для відсічі збройної агресії рф та першочергового фінансування сектору безпеки та оборони податок на доходи фізичних осіб від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, у 2024 році зараховуватиметься до державного бюджету.

При прогнозуванні дохідної частини селищного бюджету на 2024 рік було враховано:

основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України,

наявні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів, зокрема за 2022 рік, очікувані показники за 2023 рік та прогнозні макропоказники Мінекономіки на 2024 рік;

фактичне виконання дохідної частини селищного бюджету;

застосування нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів відповідно до норм Бюджетного кодексу України (без врахування податку на доходи фізичних осіб від грошового забезпечення військовослужбовців);

періоди дії воєнного стану;

інші законодавчі акті, що стосуються місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин;

затверджені рішення Смотрицької селищної ради про встановлення місцевих податків і зборів, ураховуючи при цьому ставки оподаткування та нормативи зарахування загальнодержавних податків до бюджету громади й індексацію ставок окремих із них.

В цілому, показник доходів місцевого бюджету Смотрицької селищної територіальної громади на 2024 рік обраховано в сумі 52,92 млн. грн, у тому числі:

загальний фонд – 52,63 млн. грн;

спеціальний фонд – 0,29 млн. гривень.

 

Особливості складання розрахунків під час формування проекту бюджету Смотрицької селищної територіальної громади на 2024 рік

 

  1. Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2023-2026 роки:

 

Показники

2024 рік

2025 рік

2026 рік

Індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року), %

109,7

107,0

105,8

Індекс цін виробників промислової продукції (грудень до грудня попереднього року), %

111,4

108,6

107,1

 

  1. Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку та підвищення розмірів державних соціальних стандартів:

 

Показники

2024 рік

2025 рік

2026 рік

Розмір мінімальної заробітної плати, згідно зі статтею 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»:

                 з 1 січня, грн

                 з 1 квітня, грн

 

 

 

7 100

8 000

 

 

 

8 370

 

 

 

8 956

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

                  з 1 січня року (гривні)

                  з 1 квітня року (гривні)

 

 

3 195

3 600

 

 

3 766

 

 

4 030

 

  1. Розмір прожиткового мінімуму згідно зі статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік»:

 

Показники

2024 рік

2025 рік

2026 рік

З розрахунку на одну особу:

- з 1 січня, грн

 

2 920

 

3 183

 

3 431

для дітей віком до 6 років, грн

2 563

2 794

3 012

для дітей віком від 6 до 18 років, грн

3 196

3 484

3 756

для працездатних осіб, грн

3 028

3 301

3 558

Для осіб, які втратили працездатність, грн

2 361

2 573

2 774

 

 

ІІ. Соціально-економічний стан Смотрицької селищної  територіальної громади за січень-листопад 2023 року

 

У поточному році робота Смотрицької селищної ради зосереджувалася на виконанні заходів, спрямованих на максимальну мобілізацію фінансових ресурсів, для комплексного розвитку громади, належного життєвого рівня населення та стабільної суспільно-політичної ситуації.

Територія Смотрицької селищної територіальної громади, згідно з адміністративно-територіальним устроєм України, входить до складу Кам’янець-Подільського району Хмельницької області.

До складу Смотрицької селищної  територіальної громади входять населені пункти: смт. Смотрич, с. Михівка, с. Криничани, с. Ріпинці, с. Балин, с. Балинівка, с. Лисогірка, с. Рудка та с. Стара Гута.

Мінімальна відстань від населених пунктів до адміністративного центру складає 2 км, максимальна – 21 км. Площа громади складає 155,96 кв. км. Загальна кількість мешканців громади - 5943 осіб, у тому числі дітей: дошкільного віку - 216, шкільного віку – 530, чоловіків – 2929, жінок – 3014.

На території громади зареєстровано 52 юридичних осіб та 109 фізичних осіб-підприємців.

В промисловості найбільшу питому вагу займає добувна промисловість.

Найбільшими бюджетоутворюючими підприємствами є ПП «ВКП «Нігинсахкампром» та ТОВ «Кононівський елеватор». 

В галузевій структурі сільського господарства по всіх категоріях господарств рослинництво становить 82%, тваринництво – 18%.

Торгівельні послуги надають 26 функціонуючих торгових точок, у тому числі 20 магазинів, 6 закладів громадського харчування, крім того здійснюють діяльність 5 аптек.

Територія  територіальної громади є нерозривною, її межі визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об’єдналися.

На даний час населені пункти, які входять до складу громади забезпечуються сполученням з районним центром 3 автобусними маршрутами, у 2 населених пунктах громади відсутнє транспортне сполучення.

Дорожні покриття доріг до населених пунктів з білощебеневих та чорного шосе (з деформацією та ямковістю).

За рахунок бюджету  громади на її території функціонують:

6 закладів охорони здоров'я, а саме: 3 фельдшерсько-акушерських пунктів, 2 амбулаторії та 1 станція постійного базування швидкої допомоги;

7 закладів освіти, а саме: 2 ліцеї, 2 гімназії, 2 дошкільних навчальних заклади та 1 заклад позашкільної освіти; 9 закладів культури.

В громаді функціонує місцева пожежна охорона.

У 2023 році продовжувалась робота по енергозбереженню. Зокрема, за кошти селищного бюджету проведено поточний ремонт вуличного освітлення з енергозберігаючими лампами. Всі населені пункти громади підключені до мережі Інтернет. Найпоширеніші типи підключень – оптоволоконний Інтернет.

 

ІІІ. Доходи селищного бюджету

Доходи бюджету Смотрицької селищної територіальної громади по загальному та спеціальному фондах (без урахування міжбюджетних трансфертів) на 2024 рік обраховані в сумі 32 463,7 тис. грн, в тому числі по загальному фонду – 32 169,7 тис. грн, по спеціальному фонду – 294,0 тис. гривень.

Прогнозні показники доходів загального фонду бюджету на 2024 рік, у порівнянні із очікуваними надходженнями у 2023 році, зменшено на 110,4 тис. грн або на 0,3 % та становлять 32 169,7 тис. гривень.

 

Податок на доходи фізичних осіб

Основним платежем надходжень загального фонду бюджету є податок на доходи фізичних осіб, питома вага якого становить 57,8% від прогнозного показника доходів загального фонду 2024 року.

Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» податок на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території України, зараховується до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад - у розмірі 64 відсотки. Прогнозний показник ПДФО  розраховано в сумі 18 605,0 тис. гривень

Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:

  • збереження єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб та відсотка зарахування податку до селищного бюджету (64%);
  • підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
  • зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
  • зарахування податку від доходів за паї до бюджету за місцем знаходження таких об’єктів оренди.
  • мінімального податкового зобов’язання, що підлягає сплаті фізичними особами.
  • податок на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення військовослужбовців, як виняток з положень пунктів 1 та 11 частини першої статті 64 та пункту 1 частини першої статті 66 Бюджетного кодексу України в 2024 році спрямований з місцевих бюджетів до спеціального фонду державного бюджету.

 

Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, середньомісячної заробітної плати, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб, передбачених нормами Податкового кодексу.

Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб по селищному бюджету на 2024 рік розраховані в сумі 18 605,0 тис. грн, що на 65,0 тис. грн менше очікуваних надходжень у 2023 році.

 

Розрахунок податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік

тис. грн.

№ п/п

Показник

Надходження податку

1

Очікувані надходження податку на доходи фізичних осіб у 2023 році (контингент)

 

18 670,0

2

Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб на 2024 рік до зведеного бюджету (контингент) (р.3+р.4+р.5), в тому числі:

 

18 605,0

 

3

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати

13 000,0

 

4

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата

5 400,0

5

Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування

55,0

6

Податок на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов`язання, що підлягає сплаті фізичними особами

150,0

 

 

Прогнозні показники рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування. Розрахунок здійснено з врахуванням фактичних надходжень ренти до селищного бюджету за 11 місяців 2023 року та відсотка відокремлення плати до бюджетів ОТГ – 37%: прогнозний показник на наступний рік становить 125,0 тис. гривень.

Розрахунок рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім ренти за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) здійснено з врахуванням фактичних надходжень до селищного бюджету за 11 місяців 2023 року і становить 73,0 тис. гривень. 

Прогнозний показник рентної плати за користування надрами загальнодержавного значення  становить 48,0 тис. гривень.

 

Акцизний податок розрахований в сумі 790,0 тис. грн, а саме: акциз з роздрібного продажу алкоголю та тютюну в сумі 190,0 тис. грн, частина акцизного податку з вироблених та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (пальне) – 600,0 тис. гривень.

Планова сума надходжень розрахована, виходячи із середньомісячних надходжень 2023 року.

 

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки запланований з урахуванням наступних умов: для юридичних осіб - мінімальна заробітна плата з 01.01.2024р.(7100 грн) та ставки, які діятимуть з 01.01.2024р.; для фізичних осіб податок нараховується за попередній рік, тобто врахована мінімальна заробітна плата станом на 01.01.2023р (6700 грн.), та ставки, затверджені на 2023 рік.  Податок для фізичних осіб з об’єктів житлової нерухомості розрахований в сумі 45,0 тис. грн, з нежитлової – 118,0 тис. грн: при розрахунку врахований ріст мінімальної зарплати 2023 року до 2022 року. Для юридичних осіб заплановано 2,2 тис. грн податку з житлової нерухомості та 245,0 тис. грн – з нежитлової нерухомості: розмір ставок не змінювався, тому врахований лише ріст мінімальної зарплати 2024 року до 2022 року.

 

Плати за землю заплановано в сумі 7041,0 тис. гривень. Прогноз надходжень орендної плати за землю розраховано відповідно до діючих договорів оренди в межах та за межами населених пунктів та переплати орендної плати в сумі 93,0 тис. грн і становить 6576,0 тис. гривень. Станом на 01.01.2023р. діє 97 договорів оренди, в тому числі 15 договорів – це оренда земельних ділянок в межах населених пунктів та 82 договори – оренда за межами населених пунктів (в т. ч. 72 договори – землі сільськогосподарського призначення, 10 – землі комерційного та іншого призначення). Земельний податок запланований на рівні очікуваних надходжень 2023 року у сумі 165,0 тис. грн - з юридичних осіб та 300,0 тис. грн - з громадян та приватних підприємців.  

 

Прогнозний показник єдиного податку становить 5 021,0 тис. грн і зменшився порівняно із очікуваними надходженнями 2023 року на 114,0 тис. грн, або на 2,2 відсотка. В розрахунок враховано переплату єдиного податку в сумі 244,2 тис. грн та податковий борг в сумі 23,0 тис. гривні. Платники - єдинщики юридичні особи (2 платники) прогнозовано сплатять 140,0 тис. гривень. План надходжень єдиного податку для фізичних осіб (95 платників) в сумі 1 600,0 тис. грн, розраховано окремо по групах з врахуванням збереження ставок та збільшенням мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.01.2024 року. По сільськогосподарських підприємствах, платниках 4 групи, прогноз надходжень становить 3 281,0 тис. гривень.

Плата за надання адміністративних послуг

 

Розрахунок плати за надання інших адміністративних послуг на 2024 рік проведено із врахуванням динаміки надання адміністративних послуг в 2023 році, плати за 1 надану послугу.

Прогноз плати за надання інших адміністративних послуг на 2024 рік до бюджету розрахований в сумі 15,0 тис. гривень.

 

Адміністративні штрафи та інші санкції

Розрахунок адміністративних штрафів та інших санкцій на 2024 рік проведено із врахуванням динаміки сплати штрафів в 2023 році і прогнозовано до бюджету надійде в сумі 25,0 тис. гривень.

 

Орендна плата за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності

 

Надходження коштів від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності, на 2024 рік до селищного бюджету визначено відповідно до діючих договорів оренди в сумі 16,5 тис. гривень.

 

Міжбюджетні трансферти з державного та обласного бюджету заплановані в сумі 20460,5 тис. грн, в т.ч.: базова дотація – 2 639,7 тис. грн, освітня субвенція – 17 454,7 тис. грн, дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 366,1 тис. гривень.

 

Доходи спеціального фонду

Прогнозний обсяг доходів спеціального фонду зведеного бюджету на 2024 рік становлять 294,0 тис. гривень.

Основним платежем спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ.

Власні надходження бюджетних установ

До власних надходжень бюджетних установ належать плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності, плата за оренду майна бюджетних установ, надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна), благодійні внески, гранти та дарунки, кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.

Прогнозна сума власних надходжень бюджетних установ на 2024 рік становить 269,0 тис. гривень.

В розрізі галузей прогнозна сума надходжень становить:

- Освіта                     - 262,0 тис. гривень;

- Культура                - 7,0 тис. гривень;

Прогнозні надходження екологічного податку передбачені в сумі 25,0 тис. грн, виходячи з фактичних надходжень поточного року.

 

ІV. Видатки селищного бюджету

Формування видаткової частини селищного бюджету на 2024 рік здійснювалось у відповідності до ст. 77 Бюджетного кодексу України з урахуванням показників, затверджених Законом України “Про Державний бюджет України на 2024 рік”.

Видаткова частина сформована на основі поданих розпорядниками коштів селищного бюджету бюджетних запитів та забезпечує видатки на здійснення обов’язкових виплат по заробітній платі працівників бюджетної сфери, розрахованої виходячи із розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки, який буде змінюватися з 1 січня 2024 року становить 3 195 грн, з 1 квітня – 3 600 грн та розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня 2024 року в розмірі 7 100 грн, з 1 квітня – 8 000 гривень.

Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв обчислені, виходячи із середньорічного фактичного споживання натуральних показників за 2021-2022 роки та розрахункового річного споживання натуральних показників за 2023 рік (виходячи із споживання за 11 місяців поточного року), діючих тарифів, проіндексованих на коефіцієнти росту.

Загальний обсяг видатків селищного бюджету на 2024 рік визначено у сумі 52 924,2 тис. грн, з них обсяг видатків загального фонду бюджету становить 52 630,2 тис. грн та видатків спеціального фонду бюджету - 294,0 тис. грн, в тому числі плата за надання послуг бюджетними установами – 269,0 тис. гривень.

Видатки загального фонду селищного бюджету фінансуватимуться за рахунок:

  • власних доходів селищного бюджету, надходження яких у 2024 році прогнозуються в сумі 32 169,7 тис. гривень;
  • трансфертів з державного бюджету в сумі 20 460,5  тис. грн, з них:
  • освітня субвенція17 454,7 тис. гривень;
  • базова дотація 2 639,7 тис. гривень;
  • додаткова дотація на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами Хмельницької області – 366,1 тис. гривень;

ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ

До видатків на галузь «Державне управління» відноситься утримання апарату селищної ради, включаючи службу у справах дітей та фінансового відділу селищної ради.

Заплановано видатки по загальному фонду в сумі 10 151,1 тис. грн, що на 4,8% менше до уточненого плану на 2023 рік. На оплату праці разом з нарахуваннями заплановано 9 151,1 тис. грн (або на 3,9 % більше за рахунок підвищення мінімальної заробітної плати та відповідно розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки). Матеріальна допомога на оздоровлення працівникам управління в сумі 709,7 тис. грн будуть уточнені при розподілу  вільних залишків. На оплату енергоносіїв передбачається 750,0 тис. гривень (на 8,4 % більше).

Кількість посад по селищній раді за штатним розписом становить 41,5 штатних одиниць.

Фінансування видатків здійснюватиметься за рахунок власних доходів селищного бюджету.

 

ОСВІТА

До видатків на галузь «Освіта» відноситься утримання закладів дошкільної освіти, загальної середньої освіти, мистецької школи селищної ради.

По галузі «Освіта» видатки загального фонду на 2024 рік заплановані в сумі 33 307,8 тис. грн, що на 1,9% менше, ніж у 2023 році, з них за рахунок:

  • освітньої субвенції в сумі 17 454,7 тис. грн на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів ЗСО;
  • базової дотації – 2 639,7 тис. гривень;
  • додаткової дотації на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами області – 366,1 тис. гривень;
  • власних доходів селищного бюджету – 12 845,0 гривень.

Видатки загального фонду на заробітну плату з нарахуваннями становлять 28 826,4 тис. грн (або на 6,3 % більше), оплату енергоносіїв – 3 110,2 тис. грн, харчування – 680,0 тис. гривень.

Видатки спеціального фонду заплановані в сумі 262,0 тис. гривень.

На дошкільну освіту заплановані видатки загального фонду в сумі 4 143,7 тис. грн, що на 1,0% менше, ніж у 2023 році. Із загального обсягу видатків зарплата з нарахуваннями становитиме 3 116,2 тис. гривень. Матеріальна допомога на оздоровлення працівникам закладів дошкільної освіти в сумі 175,0 тис. грн будуть уточнені при розподілу  вільних залишків.  Оплата енергоносіїв – 797,5 тис. грн, видатки на харчування – 180,0 тис. грн, в тому числі для пільгових категорій (діти учасників АТО, діти-сироти, діти позбавлені батьківського піклування, діти з малозабезпечених сімей та ін. харчуються безкоштовно).

Вартість харчування одної дитини розраховано в сумі 50-55 грн, на умовах співфінансування 50% за рахунок місцевого бюджету та 50% за рахунок батьківської плати. Видатки спеціального фонду на харчування дітей складуть 30,0 тис. гривень.

На утримання загальноосвітніх навчальних закладів заплановано 26 735,1 тис. грн видатків загального фонду, що на 2,6% менше, ніж у 2023 році (за рахунок зменшення витрат на енергоносії та інше). На оплату праці з нарахуваннями заплановано 23 356,4 тис. грн (на 5,8 % більше), на оплату енергоносіїв – 2 249,6 тис. грн (на 24,7 % менше).

У складі даних видатків заплановані кошти на виплату: основної заробітної плати з врахуванням мінімальної заробітної плати з 1 квітня 2023 року в розмірі 7 100 грн та з 1 липня – 8 000 грн та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС в розмірі 3 195 та 3 600 грн відповідно; надбавок і доплат до заробітної плати, які носять обов’язковий характер (надбавки за вислугу років, за престижність праці, за шкідливі умови праці, доплата до рівня мінімальної заробітної плати тощо). Матеріальна допомога на оздоровлення педагогічним та непедагогічним працівникам в сумі 1 142,0 тис. грн будуть уточнені при розподілу  вільних залишків.

Оплата за харчування учнів 1-4 класів здійснюється на умовах співфінансування 50% за рахунок місцевого бюджету та 50% за рахунок батьківської плати, що становить на 1 дитину 35 гривень.

Видатки спеціального фонду на харчування учнів становитиме 200,0 тис. гривень.

На утримання КЗ «Смотрицька дитяча музична школа» передбачені видатки загального фонду в сумі 2 428,9 тис. грн, що на 6,0 % більше, ніж у 2023 році. Із загального обсягу видатків зарплата з нарахуваннями становитиме 2 353,8 тис. гривень. Матеріальна допомога на оздоровлення працівникам музичної школи в сумі 132,5 тис. грн буде уточнено при розподілі вільних залишків. Оплата енергоносіїв передбачена в сумі 63,1 тис. гривень.

За рахунок батьківської плати за навчання дітей у музичній школі заплановані видатки по спеціальному фонді в сумі 32,0 тис. гривень.

 

Охорона Здоров’я

Видатки на галузь «Охорона здоров’я» передбачені видатки на виконання заходів Програми розвитку та підтримки КНП «Смотрицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Смотрицької селищної ради на 2024 рік»

Загальна сума видатків становить 1 000,0 тис. грн, що на 32 % менше призначень на 2023 рік. З них на оплату енергоносіїв КНП «Смотрицький ЦПМСД» заплановано 424,5 тис. грн, на оплату праці фельдшерам – 435,0 тис. грн (на 46,0 % більше).

На забезпечення лiкарськими засобами пільгової категорії населення, забезпечення гігієнічними засобами при догляді за лежачими хворими та в інших випадках (памперсами), забезпечення лікарськими засобами хворих на рідкісні (орфанні) захворювання заплановано 291,0 тис. гривень.

Фінансування видатків здійснюватиметься за рахунок власних доходів селищного бюджету.

 

Соціальний захист та соціальне забезпечення

По галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» передбачено видатки по загальному фонду лише в сумі 14,0 тис. грн, в тому числі на виконання заходів місцевих програм соціального захисту:

  • надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку2,0 тис. гривень;
  • компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті – 12,0 тис. гривень;

Фінансування Програми соціального захисту населення Смотрицької селищної ради на 2024-2026 роки буде передбачено в 2024 році за рахунок вільних залишків та перевиконання доходів селищного бюджету.

Також за рахунок вільних залишків та перевиконання доходів селищного бюджету буде передбачено видатки, пов`язані з наданням підтримки внутрішньо перемішеним та/або евакуйованим особам у зв`язку із введенням воєнного стану згідно Програми забезпечення перебування внутрішньо переміщених осіб на території Смотрицької селищної ради на 2024 рік.

При цьому, утримання соціальних робітників в 2024 році здійснюватиметься з видатків субсидій та поточних трансфертів, що надаватимуться КП «Добробут».

 

Культура і мистецтво

По галузі «Культура і мистецтво» по загальному фонду в селищному бюджеті на 2024 рік передбачені видатки в сумі 1 723,5 тис. грн, що на 8,6 % менше, ніж на 2023 рік. На оплату праці разом з нарахуваннями передбачено 1 279,0 тис. гривень. Матеріальна допомога на оздоровлення працівникам бібліотек та клубів в сумі 219,4 тис. грн буде уточнено при розподілі вільних залишків. На оплата енергоносіїв передбачено 424,5 тис. грн (на 13,1 % більше).

Фінансування видатків (без видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень установ) буде проводитись за рахунок власних доходів селищного бюджету.

Зокрема, на забезпечення діяльності бібліотек передбачено видатки загального фонду в сумі 545,8 тис. грн, що на 25,9 % менше, ніж на 2023 рік. З них на оплату праці разом з нарахуваннями – 381,3 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 154,5 тис. гривень.

За рахунок надання платних послуг заплановано видатки по спеціальному фонді в сумі 2,0 тис. гривень.

На забезпечення діяльності будинків культури, клубів та iнших клубних закладів передбачено видатки загального фонду в сумі 1 177,7 тис. грн, що на 2,6 % більше, ніж на 2023 рік. На оплату праці разом з нарахуваннями – 897,7 тис. грн, на оплату енергоносіїв – 270,0 тис. гривень.

За рахунок надання платних послуг заплановані видатки по спеціальному фонді в сумі 5,0 тис. гривень.

 

 

 

 

 

Фізична культура і спорт

По галузі «Фізична культура і спорт» передбачені видатки по загальному фонду в сумі 113,8 тис. грн, у тому числі всі кошти на оплату праці разом з нарахуваннями інструктора зі спорту.

 

Житлово-комунальне господарство

По галузі «Житлово-комунальне господарство» в селищному бюджеті на 2024 рік по загальному фонду передбачені видатки по КПК 0116017 “Інша діяльність, пов’язана з експлуатацією об’єктів житлово-комунального господарства” в сумі 3 000,0 тис. грн для надання фінансової підтримки КП «Добробут» Смотрицької селищної ради, що становить 50,0 % до запланованого на 2023 рік.

На організацію благоустрою населених пунктів по КПК 0116030 передбачено видатки по загальному фонду в сумі 1 427,5 тис. грн, що на 49,1% менше, ніж уточнений план на 2023 рік, у тому числі:

  • КЕКВ 2100 в сумі 827,5 тис. грн на утримання працівників по прибиранню території;
  • КЕКВ 2273 – 600,0 тис. грн - на оплату електроенергії, використаної на вуличне освітлення населених пунктів громади.

 

ЕКОНОМІЧНА  ДІЯЛЬНІСТЬ

На утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету по загальному фонду заплановані кошти в сумі 250,0 тис. грн, що на 87,6 % менше 2023 року, з них 150,0 тис. грн - для придбання щебня та 100,0 тис. грн – на оплату послуг по обслуговуванню доріг по населених пунктах селищної громади.

Фінансування видатків (без видатків, що здійснюються за рахунок власних надходжень установ) буде проводитись за рахунок власних доходів селищного бюджету.

ІНША ДІЯЛЬНІСТЬ

До іншої діяльності відноситься діяльність місцевої пожежної охорони На забезпечення місцевої пожежної охорони передбачено видатки в сумі 748,4 тис. грн, що на 4,6 % менше уточненого плану на 2023 рік. Це кошти на утримання пожежної команди в с. Балин. Матеріальна допомога на оздоровлення працівникам пожежної охорони в сумі 63,0 тис. грн буде уточнена при розподілі вільних залишків.

На заходи та роботи з територіальної оборони передбачено видатки в сумі 650,0 тис. грн, що в 4,3 рази більше уточненого плану на 2023 рік.

Фінансування заходів та робіт з мобілізаційної підготовки місцевого значення та з територіальної оборони будуть уточнені при розподілі вільних залишків протягом 2024 року.

 

СПЕЦІАЛЬНИЙ ФОНД

Охорона та раціональне використання природних ресурсів

В спеціальному фонді селищного бюджету на 2024 рік по охороні та раціональному використанні природних ресурсів передбачено видатки в сумі 25,0 тис. грн для придбання зелених насаджень за рахунок екологічного податку.

 

ВИТРАТИ НА РЕАЛІЗАЦІЮ МІСЦЕВИХ ПРОГРАМ

Витрати місцевого бюджету на реалізацію місцевих програм передбачено на загальну суму 5 327,5 тис. гривень.

  • Програма розвитку та підтримки КНП «Смотрицький центр первинної медико-санітарної допомоги» Смотрицької селищної ради на 2024 рік» передбачено 1 000,0 тис. гривень;
  • Програма благоустрою населених пунктів Смотрицької об'єднаної територіальної громади на 2023-2025 роки передбачено видатки по загальному фонду на загальну суму 4 427,5 тис. грн, у тому числі:

- для надання фінансової підтримки КП «Добробут» Смотрицької селищної ради - 3 000,0 тис. гривень;

- на організацію благоустрою населених пунктів - 1 427,5 тис. гривень.

Заходи Програм по соціальному захисту населення, соціальній підтримці осіб, громадському порядку та безпеці, з територіальної оборони та інші фінансуватимуться за рахунок вільних залишків селищного бюджету протягом 2024 року.

МІЖБЮДЖЕТНІ ТРАНСФЕРТИ

У 2023 році з селищного бюджету запланована передача іншої субвенції в сумі 194,1 тис. грн. У тому числі бюджету Дунаєвецької міської територіальної громади на утримання об’єктів спільного користування: на утримання КУ «Трудовий архів» - 95,2 тис. грн, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» – 20,0 тис. грн, КУ «Міський центр комплексної реабілітації осіб з інвалідністю «Ластівка» - 78,9 тис. гривень.

 

РЕЗЕРВНИЙ ФОНД

Резервний фонд селищного бюджету на 2024 рік заплановано в сумі 50,0 тис. грн для здійснення непередбачених видатків, що не мають постійного характеру і не могли бути передбачені під час складання проекту бюджету.

 

V. Інформація про хід виконання бюджету

Смотрицької територіальної громади за 11 місяців 2023 року

За 11 місяців 2023 року виконання дохідної частини загального фонду бюджету Смотрицької СТГ за власними доходами забезпечено на 110,15 % відсотки: при планових призначеннях (враховуючи зміни) 28 287,9 тис. грн фактичні надходження склали 31 157,8 тис. грн. Темп росту надходжень до показника 2022 року склав 118,3 % або більше на 4 809,5 тис. гривень.

Надходження доходів за січень-листопад 2023 року

 

 

 

 

 

(тис.грн.)

Власні доходи

план на січень-листопад

факт за січень-листопад

+;-

%

ПДФО 64%

15770,0

17578,5

1808,5

111,47

Плата за землю

6189,0

6584,3

395,3

106,4

Єдиний податок

4980,0

4993,6

13,6

100,27

Рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів 

225,0

245,9

20,9

109,3

Державне мито

0

0,2

0,2

0

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

416,2

403,7

-12,5

97,0

Адміністративні штрафи

47,0

20,8

-26,2

44,3

Акцизний податок

571,7

749,6

177,9

131,1

Плата за надання інших адміністративних послуг

14,7

10,4

-4,3

70,7

Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом

17,3

15,1

-2,2

87,3

Інші надходження

57,0

553,3

496,3

970,7

Податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності

0

1

1

0

Кошти від реалізації безхазяйного майна

0

1,5

1,5

0

РАЗОМ

28 287,9

31 157,8

2 869,9

110,15

 

Найбільшу питому вагу в структурі доходів загального фонду бюджету Смотрицької селищної територіальної громади за січень-листопад 2023 року займає податок на доходи фізичних осіб (56,4 %), якого надійшло 17 578,5 тис. грн, що на 2 063,9 тис. грн більше від надходжень відповідного періоду минулого року та на 1 808,5 тис. грн більше від уточнених планових призначень на відповідний період 2023 року. Основною причиною збільшення надходжень  це  ряд підприємств   сплатили ПДФО до місцевого бюджету більше від надходжень відповідного періоду минулого року. Найбільше сплатили ПДФО ТОВ "Кононівський елеватор" на 1 019,2 тис. грн та не врахований в план доходів податок на доходи фізичних осіб у вигляді мінімального податкового зобов`язання, що підлягає сплаті фізичними особами який надійшов за даний період в сумі 125,6 тис. гривень.

Єдиного податку надійшло 4 993,6 тис. грн, що на 13,6 тис. грн більше від уточнених планових  призначень на 2023 рік та на 1 042,9 тис. грн більше від надходжень відповідного періоду минулого року. Причиною збільшення надходжень в поточному році є сплата єдиного податку платниками 4 групи оподаткування мінімального податкового зобов’язань, яке не було враховано в дохідну частину бюджету на 2023 рік.

Плати за землю надійшло 6 584,3 тис. грн, що на 395,3 тис. грн більше від призначень на 2023 рік та на 549,2 тис. грн менше до надходжень відповідного періоду минулого року. Причиною перевиконання те, що станом на 01.12.2023 є переплата орендної плати в загальній сумі 131,4 тис. грн та збільшено розмір орендної плати чотирьом підприємствам.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки надійшло 403,7 тис. грн, що на 12,5 тис. грн менше від призначень на 2023 рік та на 22,7 тис. грн більше до надходжень відповідного періоду минулого року.

Акцизного податку надійшло 749,6 тис. грн, або на 177,9 тис. грн більше до уточнених планових призначень. Причиною збільшення надходжень в поточному році є збільшення надходжень акцизу з продажу нафтопродуктів.

Отримані місцевими бюджетами доходи спрямовано на :

- виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ, оплату енергоносіїв та комунальних послуг, які споживаються бюджетними установами;

- фінансування інших видатків, необхідних для виконання бюджетними установами своїх функцій та пріоритетних програм.

 

 

 

Начальник фінансового відділу                                                                   Олег АТАМАНЧУК