«Електронні сервіси ДМС України - зручно, прозоро та сучасно»
«Електронні сервіси ДМС України - зручно, прозоро та сучасно»
(інтерв’ю начальника УДМС О.М.Панькова)
У сучасному світі цифрові технології відкривають нові можливості для покращення якості адміністративних послуг. Державна міграційна служба України активно впроваджує електронні сервіси, які дозволяють громадянам отримувати послуги швидше, зручніше та без черг. Саме про електронні сервіси, які запровадженні Державною міграційною службою України маємо змогу поговорити із начальником Управління ДМС України в Хмельницькій області Олегом Паньковим.
- Олег Михайлович, що таке електронні сервіси і яка їх кількість налічується на сьогодні?
Електронні сервіси - це всі види послуг і сервісу, які надаються за допомогою електронних засобів (як наприклад за допомогою інтернету). Вони створені з метою підвищення якості надання адміністративних послуг та зменшення корупційних ризиків у діяльності підрозділів ДМС України. Станом на сьогодні, Міграційною службою України запроваджено 17 електронних сервісів, за допомогою яких особа може здійснити наступні дії, зокрема:
- записатися в електронну чергу на оформлення закордонного паспорта або паспорта громадянина України у вигляді ID-картки;
- відстежити статус оформлення біометричних документів;
- отримати платіжні реквізити для оплати вартості документів; - заздалегідь перевірити транслітерацію (ПІБ) у закордонному паспорті та ID-картці;
- перевірити дійсність паспорта за базою даних «Недійсні документи»;
- обрахувати термін перебування в Україні (для іноземців) за допомогою «Міграційного калькулятора»;
- отримати інформацію щодо територіального підрозділу за відповідним кодом;
- подати відгук про якість отримання адміністративних послуг в територіальному підрозділі ДМС України та ін..
- Ці сервіси доступні усім громадянам?
Сервіси розраховані на повнолітніх громадян України, які бажають отримати адміністративні послуги, що входять до компетенції ДМС України. Варто зазначити, що всі електронні сервіси є змістовними та важливими. Вони містять не лише законодавчу базу, яка регламентує надання адміністративних послуг громадянам, але й додаткову інформацію, що слугує інформаційним доповненням до сервісу.
- На вашу думку, які основні переваги електронних сервісів?
Говорячи саме про переваги, хотів би зазначити наступне:
- Доступність 24/7 - користуйтесь послугами у зручний для вас час;
- Швидкість та зручність - мінімум черг та бюрократії;
- Прозорість - чіткі етапи надання послуг і контроль за процесом;
- Безпечність – захист персональних даних та перевірка справжності документів.
-Ви згадали про сервіс «Електронної черги», розкажіть будь ласка, як саме відбувається реєстрація?
Сервіс «Електронна черга»- електронна система організації прийому фізичних осіб за попереднім записом або згідно з поточною чергою з можливістю запису за допомогою онлайн-сервісу, через термінали, а також Єдиний державний портал адміністративних послуг та інші інтернет- портали.
Реєстрація в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу здійснюється фізичною особою самостійно шляхом заповнення відповідної форми на сайті ДМС України за посиланням: https://dmsu.gov.ua/services/online.html.
Після реєстрації в електронній черзі за допомогою онлайн-сервісу фізичній особі на зазначений нею під час реєстрації номер телефону надсилається SMS-повідомлення про реєстрацію, у якому зазначаються орган ДМС, номер у черзі, дата та час прийому. Звертаю увагу, що одна реєстрація означає надання однієї послуги одній особі.
- Що робити мешканцям регіону у разі відсутності місць у черзі?
Відсутність місць в онлайн-сервісі на сайті не означає відсутності місць взагалі. Сервіс побудовано таким чином, що приблизно третина відвідувачів записується через онлайн-сервіс, третина через термінал у підрозділі (за наявності) та ще третина – це поточна черга «сьогодні на сьогодні».
- Чи можуть працівники Міграційної служби впливати на роботу електронної черги?
Система електронної черги функціонує централізовано в автоматизованому режимі, тому працівники територіальних підрозділів не мають технічної можливості впливати на її роботу.
- Де ці сервіси знаходяться та як ними користуватись?
Сервіси доступні на офіційному сайті ДМС України. Для користування ними достатньо зайти на сайт та обрати необхідний сервіс. За допомогою простих та зрозумілих покрокових підказок ознайомитися з інформацією щодо отримання однієї із послуг. Усі електронні сервіси є безоплатними та доступними у будь-який час.
Окрім цього, для зручності відвідувачів, у територіальних підрозділах Міграційної служби та у місцях вільного доступу громадян додатково розміщенні інформаційні буклети з QR-кодами, за допомогою яких можна власноруч та за лічені хвилини записатись до електронної черги на оформлення біометричних документів, перевірити стан їх готовності або ж залишити відгук про роботу підрозділу та якості надання адмінпослуги.
- Куди мешканці області можуть звернутись у разі виникнення у них питань по роботі вашої служби?
В Управлінні ДМС області працює «гаряча лінія» за номером: (0382)65-03-06 та (093)273-85-10, де мешканці області можуть отримати фахову консультативну допомогу протягом робочого часу щодо питань, які входять до компетенції служби.