Виконком рішення №32 «Про утворення Смотрицької субланки Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту»

  • 33
Тип документу: Виконком рішення
Дата: 27.04.2023
Автор: Бавровська Л.В.
Номер документу: 32
Назва документу: Про утворення Смотрицької субланки Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту

СМОТРИЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА

КАм’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКОГО  РАЙОНУ  Хмельницької  областІ

 

ВИКОНАВЧИЙ  КОМІТЕТ

 

                                                              РІШЕННЯ

 

 

27 квітня 2023 року                                   Смотрич                                                            № 32

 

Про утворення  Смотрицької субланки  Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту  

 

 

Відповідно до Кодексу цивільного захисту України,  постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2015 № 101  «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту», постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2023 №134 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань цивільного захисту»,пункту 3 частини  1 статті 36 Закону  України  « Про місцеве самоврядування в Україні»,  з метою підвищення ефективності здійснення заходів стосовно захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та особливий період на території Смотрицької селищної територіальної громади , виконавчий комітет

ВИРІШИВ:

  1. Утворити Смотрицьку  субланку Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту.
  2. Затвердити положення про Смотрицьку субланку Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту (додається).
  3. Визнати таким, що втратило чинність рішення шостої сесії VII скликання  від 30 липня 2018року №3-6/2018-р «Про утворення та затвердження положення про місцеву ланку територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Смотрицької селищної ради».
  4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на фахівця з питань  цивільного захисту надзвичайних  ситуацій  і  енергоефективності   селищної ради  Миколу ІСАЄВА.

 

 

 

Селищний  голова                                                                                               Ігор ЯЛОХА

 

 

Додаток

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням виконавчого комітету

селищної ради

27 квітня  2023 року  №32

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про субланку Смотрицької селищної ради Кам’янець-Подільської районної
ланки  територіальної підсистеми єдиної державної системи

цивільного захисту Хмельницької області

  1. Це Положення визначає принципи створення субланки Смотрицької селищної ради Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Хмельницької області (далі - субланка), організацію, завдання, склад сил і засобів, порядок її діяльності.
  2. У цьому Положенні терміни вживається у такому значенні:

територіальна підсистема єдиної державної системи цивільного захисту - складова частина єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється в Автономній Республіці Крим, області, мм. Києві та Севастополі і до якої входять ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;

ланка територіальної підсистеми - складова частина територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, яка створюється Радою міністрів Автономної Республіки Крим - у районах Автономної Республіки Крим, районними, районними в мм. Києві та Севастополі держадміністраціями - у районах, районах у мм. Києві та Севастополі і до якої входять субланки ланки територіальної підсистеми, органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту;

субланка - складова частина ланки територіальної підсистеми, яка утворюється виконавчими органами міських, селищних, сільських рад у територіальних громадах району і до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.

Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Кодексі цивільного захисту України, Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 р. № 11, про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 101.

  1. Метою створення та функціонування субланки Смотрицької селищної територіальної  громади є  здійснення заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій у мирний час та в особливий період на території Смотрицької селищної ради .
  2. Завданнями субланки є:
  1. забезпечення готовності органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
  2. організація та здійснення заходів щодо захисту населення і територій селищної територіальної громади від надзвичайних ситуацій;
  3. планування заходів цивільного захисту;
  4. організація оповіщення населення про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій, своєчасне та достовірне інформування про фактичну обстановку та вжиті заходи;
  5. проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, організація життєзабезпечення постраждалого населення;
  6. ліквідація наслідків надзвичайних ситуацій або небезпечних подій;
  7. проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків їх виникнення на території селищної територіальної громади, оцінка соціально-економічних наслідків надзвичайних ситуацій, визначення на основі прогнозних даних обсягу потреби в силах, засобах, матеріальних та фінансових ресурсах;
  8. ліквідація медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій та епідемій, надання екстреної медичної допомоги постраждалим у зоні надзвичайної ситуації, здійснення заходів медичного забезпечення;
  9. навчання населення щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
  10. організація і проведення підготовки керівного складу та фахівців органів виконавчої влади, старост старостинських округів селищної ради, суб'єктів господарювання, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів цивільного захисту;
  11. здійснення заходів щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту для укриття населення;
  12. створення, збереження і раціональне використання резерву матеріальних та фінансових ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
  13. забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання і територій в особливий період;
  14. здійснення заходів щодо соціального захисту постраждалого населення;
  15. виконання державних, регіональних, місцевих цільових програм, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпечення сталого функціонування підприємств, установ та організацій, зменшення можливих матеріальних втрат;
  16. інші завдання, визначені законом.
  1. Безпосереднє керівництво субланкою здійснюється селищним головою.
  2. Положення про субланку затверджується рішенням виконавчого комітету Смотрицької селищної ради.
  3. До складу субланки входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, відповідні суб'єкти господарювання, згідно з      додатком 1.
  4. На структурні підрозділи селищної ради та територіальні органи міністерств і відомств України в рамках субланки покладається виконання функцій згідно з додатком 2.
  5. Органами управління субланки є:
  1. на місцевому рівні - виконавчий комітет селищної ради, сектор з питань цивільного захисту, оборонної роботи, та взаємодії з правоохоронними органами селищної ради, Хмельницьке районне управління Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області;
  2. на об'єктовому рівні - керівники підприємств, установ та організацій, а також підрозділи (посадові особи) з питань цивільного захисту, які утворюються (призначаються) такими органами відповідно до законодавства.
  1. Для забезпечення управління у режимі повсякденного функціонування органами управління та силами цивільного захисту, координації їхніх дій, здійснення цілодобового чергування та забезпечення функціонування системи збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку в територіальній громаді виникнення надзвичайних ситуацій у субланці функціонують:
  1. на місцевому рівні:
  1.    чергова служба виконавчого комітету селищної ради;
  2. оперативно-чергові (чергові, диспетчерські) служби територіальних органів центральних органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (в яких вони створені);
  1. на об'єктовому рівні - чергові (диспетчерські) служби підприємств, установ та організацій (в яких вони створені).

        11. Управління субланкою щодо виконання функцій, передбачених на особливий період, здійснюється за постійним місцем дислокації.

        12. Для управління субланкою використовується телекомунікаційна мережа загального користування та мережі мобільних операторів зв’язку, місцева та регіональна система централізованого оповіщення та відомчі мережі зв’язку.

         13. Для координації діяльності селищної ради, підприємств, установ та організацій, пов'язаної із забезпеченням техногенно-екологічної безпеки, захисту населення і територій від наслідків надзвичайних ситуацій, запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і реагування на них на місцевому рівні функціонує - комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій селищної ради. Діяльність зазначеної комісії проводиться відповідно до положень про неї.

         14. Для координації робіт з ліквідації наслідків конкретної надзвичайної ситуації на місцевому та об'єктовому рівні у разі потреби утворюються спеціальні комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації. Рішення про утворення такої комісії приймає відповідно селищний голова або керівник суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного рівня.

До утворення спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій або призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій організацію першочергових заходів реагування на надзвичайну ситуацію здійснюють селищна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій або відповідальна об’єктова комісія з питань надзвичайних ситуацій.

          15. До складу сил цивільного захисту субланки входять:

- 33 ДПРП 2 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Хмельницькій області;

- об’єктові аварійно-рятувальні служби;

- об’єктові та територіальні формування цивільного захисту;

- об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;

- добровільні формування цивільного захисту, згідно з додатком 3.

         16. Облік сил цивільного захисту здійснює 33 ДПРП 2 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Хмельницькій області.

         17. Залежно від масштабу і особливостей надзвичайної ситуації, що прогнозується або виникла, на території селищної ради або в межах конкретної її території встановлюється один із таких режимів функціонування субланки:

1) повсякденного функціонування;

2) підвищеної готовності;

     3) надзвичайної ситуації;

4)надзвичайного стану.

         18. В умовах нормальної виробничо-промислової, радіаційної, хімічної, сейсмічної, гідрогеологічної, гідрометеорологічної, техногенної та пожежної обстановки та за відсутності епідемій, епізоотій, епіфітотій субланка функціонує в режимі повсякденного функціонування.

          19. Основними завданнями, що виконуються субланкою у режимі повсякденного функціонування, є:

1)забезпечення спостереження, гідрометеорологічного прогнозування та здійснення контролю за станом навколишнього природного середовища та небезпечних процесів, що можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки і прилеглих до них територіях, а також на територіях, на яких існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів;

2)забезпечення здійснення планування заходів цивільного захисту;

3)здійснення цілодобового чергування пожежно-рятувальних підрозділів;

4) розроблення і виконання цільових та науково-технічних програм запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;

5) здійснення планових заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, забезпечення безпеки та захисту населення і територій від таких ситуацій, а також заходів щодо підготовки до дій за призначенням органів управління та сил цивільного захисту;

6)забезпечення готовності органів управління та сил цивільного захисту до дій за призначенням;

     7)організація підготовки фахівців цивільного захисту, підготовка керівного складу та  

      фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів щодо цивільного   

      захисту, навчання населення діям у разі виникнення надзвичайних ситуацій;

  1. створення і поновлення матеріальних резервів для запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, ліквідації їх наслідків;
  2. організація та проведення моніторингу надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення;

     10)підтримання у готовності місцевої автоматизованої системи централізованого

          оповіщення про загрозу або виникнення надзвичайних ситуації.

        20. Підставами для тимчасового введення режиму підвищеної готовності для субланки є:

1) на місцевому рівні - загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня;

      2)на об’єктовому рівні - загроза виникнення надзвичайної ситуації місцевого або об’єктового рівня.

         21. Основними завданнями, що виконуються субланкою у режимі підвищеної готовності, є:

  1. здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про загрозу виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії у можливій зоні надзвичайної ситуації;
  2. формування оперативних груп для виявлення причин погіршення обстановки та підготовки пропозицій щодо її нормалізації;
  3. посилення спостереження та контролю за гідрометеорологічною обстановкою, ситуацією на території об'єкта підвищеної небезпеки та/або за його межами, території, на якій існує загроза виникнення геологічних та гідрогеологічних явищ і процесів, а також здійснення постійного прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій та їх масштабів;
  4. уточнення (у разі потреби) планів реагування на надзвичайні ситуації, здійснення заходів щодо запобігання їх виникненню;
  5. уточнення та здійснення заходів щодо захисту населення і територій від можливих надзвичайних ситуацій;
  6. приведення у готовність наявних сил і засобів цивільного захисту, залучення у разі потреби додаткових сил і засобів.

       22. Підставами для тимчасового введення режиму надзвичайної ситуації на території всієї територіальної громади або в межах конкретного населеного пункту (території) громади для субланки є виникнення надзвичайної ситуації.

Рівень надзвичайної ситуації визначається відповідно до Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. № 368 (із змінами).

        23. Основними завданнями, що виконуються субланкою у режимі надзвичайної ситуації, є:

1)уведення в дію планів реагування на надзвичайні ситуації;

2)здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його

про дії в умовах такої ситуації;

  1. призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

- встановлення меж зони, на якій виникла надзвичайна ситуація, та організовує визначення розміру шкоди, заподіяної суб’єктам господарювання і населенню внаслідок виникнення надзвичайної ситуації регіонального та місцевого рівня;

- організація здійснення постійного контролю за станом навколишнього природного середовища на території, що зазнала впливу надзвичайної ситуації, обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

  1. прийняття рішення про класифікацію надзвичайної ситуації за кодом, класифікаційними ознаками та рівнем, забезпечує своєчасне інформування ДСНС про прийняте рішення та подання матеріалів щодо підстав для прийняття такого рішення;
  2. здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;
  3. організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;
  4. організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;
  5. організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;
  6. організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;
  7. здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об'єктах і прилеглих до них територіях;
  8. інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.

24. Режим підвищеної готовності та режим надзвичайної ситуації вводиться:

  1. на території усієї держави або її окремих регіонів - за рішенням Кабінету Міністрів України;

1)на території області, району - за рішенням відповідної адміністрації;

         2)на території територіальної громади - за рішенням селищної ради;

         3)на території об’єкта підвищеної небезпеки - за рішенням відповідного керівника об’єкта.

У період дії надзвичайного стану у разі його введення субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законом України «Про правовий режим надзвичайного стану» та іншими нормативно-правовими актами.

25. З моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях су бланка, відповідно до актів Президента України, Кабінету Міністрів України, планів цивільного захисту на особливий період переводиться у режим функціонування в умовах особливого періоду.

В особливий період субланка функціонує відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та з урахуванням особливостей, що визначаються згідно із Законами України «Про правовий режим воєнного стану» та «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», планів цивільного захисту на особливий період, а також інших нормативно-правових актів.

26. Для організації діяльності субланки розробляється план основних заходів цивільного захисту на відповідний рік. На підставі цього плану підприємствами, установами та організаціями територіальної громади розробляються відповідні об’єктові плани основних заходів.

27. Для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій виконавчим комітетом селищної ради та суб'єктами господарювання із чисельністю працюючого персоналу більш як 50 осіб, розробляються плани реагування на надзвичайні ситуації.

28. З метою організації заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах підвищеної небезпеки розробляються плани локалізації і ліквідації наслідків аварій на таких об'єктах.

29. З метою організації взаємодії між органами управління та силами цивільного захисту субланки, під час ліквідації наслідків конкретних надзвичайних ситуацій зазначеними органами та силами відпрацьовуються плани взаємодії.

30. Організаційно-методичне керівництво плануванням діяльності субланки здійснює виконавчий комітет селищної ради та Кам’янець-Подільське районне управління Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області.

31. З метою забезпечення здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій в субланці проводяться постійний моніторинг і прогнозування таких ситуацій. З цією метою створюється та функціонує система моніторингу і прогнозування надзвичайних ситуацій відповідно до порядку, визначеного законодавством.

32. Організація оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Положення, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

33. Органи управління субланки здійснюють збір, аналіз, оброблення, зберігання та передачу інформації з питань цивільного захисту та зобов'язані надавати населенню через засоби масової інформації оперативну та достовірну інформацію про загрозу виникнення та/або виникнення надзвичайних ситуацій з визначенням меж їх поширення і наслідків, а також про способи та методи захисту від них.

Оприлюднення інформації про наслідки надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до законодавства про інформацію.

Інформування населення з питань цивільного захисту здійснюється за формами та у строки, встановлені ДСНС України.

34. Керівництво проведенням аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт під час ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та управління силами цивільного захисту, що залучаються до таких робіт, здійснює керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, який призначається та діє відповідно до статті 75 Кодексу цивільного захисту України.

Залежно від рівня надзвичайної ситуації керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації призначається:

1) виконавчим комітетом селищної ради або розпорядженням селищного голови у разі виникнення надзвичайної ситуації місцевого рівня – заступник селищного голови згідно з розподілом обов’язків;

2) керівником суб'єкта господарювання у разі виникнення надзвичайної ситуації відповідного об'єктового рівня - керівник або один із керівників суб'єкта господарювання відповідно до затвердженого розподілу обов'язків.

35. Для безпосередньої організації і координації аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації утворюється штаб з ліквідації її наслідків, який є робочим органом керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

Рішення про утворення та ліквідацію такого штабу, його склад приймає керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

36. Основну частину робіт, пов'язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або усуненням загрози її виникнення, виконують сили цивільного захисту підприємства, установи чи організації, де виникла така ситуація, з наданням їм необхідної допомоги силами цивільного захисту субланки, а також відповідними підрозділами Державної служби України з питань надзвичайних ситуацій, Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров'я України тощо.

До виконання зазначених робіт насамперед залучаються сили цивільного захисту центрального органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить об'єкт, на якому сталася аварія, що призвела до виникнення надзвичайної ситуації, сили цивільного захисту субланки.

Залучення сил цивільного захисту до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій здійснюється органами управління, яким підпорядковані такі сили, відповідно до планів реагування на надзвичайні ситуації.

У разі потреби до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій за рішенням керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації залучаються додаткові сили цивільного захисту.

Залучення сил цивільного захисту до проведення заходів цивільного захисту в особливий період здійснюється згідно з планами цивільного захисту на особливий період.

37. Аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи проводяться відповідно до порядку, що визначається інструкціями, правилами, статутами, іншими нормативно-правовими актами та нормативними документами щодо дій у надзвичайних ситуаціях.

38. До робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, які виконуються субланкою, можуть залучатися на добровільних або договірних засадах громадські об’єднання за наявності в учасників, які залучаються до таких робіт, відповідного рівня підготовки у порядку, визначеному керівництвом такого об'єднання або керівником робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації.

39. Сили цивільного захисту, крім добровільних формувань цивільного захисту, укомплектовуються та забезпечуються органами управління цивільного захисту, що їх утворили, з урахуванням необхідності проведення робіт, пов’язаних з реагуванням на надзвичайну ситуацію або запобіганням її виникненню в автономному режимі протягом не менше трьох діб.

40. У субланці з метою своєчасного запобігання і ефективного реагування на надзвичайні ситуації, організовується взаємодія з питань:

1)визначення органів управління, які безпосередньо залучаються до ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, склад і кількість сил і засобів реагування на них;

2)погодження порядку здійснення спільних дій сил цивільного захисту під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій з визначенням основних завдань, місця, часу і способів їх виконання;

3)організації управління спільними діями органів управління та сил цивільного захисту під час виконання завдань за призначенням;

    4)всебічного забезпечення спільних заходів, що здійснюватимуться органами управління та підпорядкованими їм силами цивільного захисту, у тому числі взаємного надання допомоги транспортними, інженерними, матеріальними, технічними та іншими засобами.

41. Залежно від обставин, масштабу, характеру та можливого розвитку надзвичайної ситуації взаємодія організовується на місцевому та об'єктовому рівнях між районною державною адміністрацією, селищною радою, їх силами, а також суб'єктами господарювання.

42.  З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами селищної ради, підприємств, установ та організацій і оперативно-черговими службами Кам’янець-Подільської РДА, Департаменту з питань оборонної роботи та цивільного обласної державної адміністрації та Головного управління ДСНС України у Хмельницькій області організується обмін інформацією про загрозу або виникнення небезпечної події, надзвичайної ситуації та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.

43. Взаємодія під час здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та під час ліквідації їх наслідків організовується через спеціально призначені оперативні групи або представників відповідних територіальних органів управління міністерств, центральних та місцевих органів виконавчої влади, районної державної адміністрації, старост старостинських округів селищної ради, які залучаються до здійснення таких заходів. Повноваження зазначених оперативних груп або представників визначаються органами місцевого самоврядування.

44. Забезпечення фінансування субланки здійснюється за рахунок коштів бюджету Смотрицької селищної ради, коштів суб'єктів господарювання, інших не заборонених законодавством джерел. Для фінансування робіт із запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру можуть використовуватись кошти з резервного фонду бюджету Смотрицької селищної ради відповідно до чинного законодавства України.

 

 

Фахівець з питань цивіль-

ного захисту,надзвичайних

ситуацій і енергоефективності Смотрицької  

селищної    ради                                                                                 Микола  ІСАЄВ

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до Положення про субланку Смотрицької  селищної ради Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Хмельницької області

 

                                                                            

                                                         

 

 

 

ФУНКЦІЇ

структурних підрозділів Смотрицької селищної ради у рамках субланки Смотрицької  селищної ради Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Хмельницької області

Органи місцевого самоврядування у субланці Смотрицької селищної ради Кам’янець-Подільської районної ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Хмельницької області (далі – субланка) забезпечують, відповідно до затверджених положень про них, виконання таких функцій з питань цивільного захисту.

 

І. Фахівець з питань цивільного захисту, надзвичайних ситуацій  і енергоефективності селищної ради

 

1. Забезпечення здійснення заходів цивільного захисту на території громади.

2. Забезпечення виконання завдань субланкою.

3. Розроблення та забезпечення реалізації місцевих програм та планів заходів у сфері цивільного захисту, зокрема, спрямованих на захист населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, забезпечення техногенної та пожежної безпеки.

4. Керівництво створеними аварійно-рятувальними службами, формуваннями, забезпечення їх діяльності та здійснення контролю за готовністю до дій за призначенням.

5. Підтримання у постійній готовності системи централізо­ваного оповіщення, здійснення її модернізації та забезпечення функціонування.

6. Забезпечення оповіщення органів управління, сил та засобів, та інфор­мування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, у тому числі в доступній для осіб з вадами зору та слуху формі.

7. Організація аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на відповідній території, а також радіаційного, хімічного, біологічного, медичного захисту населення та інженерного захисту територій від наслідків таких ситуацій.

8. Організація та керівництво проведенням відновлювальних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

9. Організація та здійснення евакуації населення, майна у безпечні райони, їх

розміщення.

10. Розроблення на відповідній території заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб'єктів господарювання в особливий період.

11. Створення і використання матеріальних резервів для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій.

12. Взаємодія з підрозділами ДСНС України щодо виконання завдань цивільного захисту.

13. Організація та забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзви­чайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій.

14. Забезпечення функціонування місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій, а в разі виникнення надзвичайних ситуацій – спеціальної комісії з їх ліквідації (за потреби).

15. Забезпечення навчання з питань цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки посадових осіб селищної ради, суб’єктів господарювання, керівників та їх заступників, здійснення підготовки насе­лення до дій у надзвичайних ситуаціях.

16. Організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту.

17. Визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту.

18. Планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення.

19. Прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту комунальної власності.

20. Організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту.

21. Здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту.

22. Забезпечення оповіщення та інформування населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій.

23. Здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, передбачених Кодексом цивільного захисту України та іншими законодавчими актами.

 

ІІ. Відділ бухгалтерського обліку  селищної ради.

1. Створення резерву матеріально-технічних ресурсів,  продуктів харчування та непродовольчих товарів першочергового вжитку, необхідних для реагування на надзвичайні ситуації.

2. Прогнозування і оцінка соціально-економічних наслідків надзви­чайних ситуацій.

3. Здійснення інших повноважень у сфері цивільного захисту, передба­чених Кодексом цивільного захисту та іншими законодавчими актами.

 

ІІІ. Відділ фінансів селищної ради.

 

1. Забезпечення в установленому порядку фінансування заходів цивільного

захисту, робіт із запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, надання допомоги постраждалому населенню в межах асигнувань, що перед­бачаються на цю мету в бюджеті селищної ради.

         2. Передбачення під час формування проекту селищного бюджету ре­зервного фонду, необхідного для реагування на надзви­чайні ситуації, та фінансування заходів щодо створення місцевого мате­ріального резерву для запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техноген­ного і природного характеру та їх наслідків.

3. Забезпечення здійснення заходів цивільного захисту на підприємствах промисловості, транспорту, зв'язку і енергопостачальних підприємствах на території громади.

4. Забезпечення реалізації вимог техногенної безпеки на потенційно не­безпечних об’єктах та інших суб’єктах господарювання, які можуть створити реальну загрозу виникнення аварії, що належать до сфери їх управління.

5. Організація аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення на під­приємствах промисловості, транспорту, зв’язку і енергопостачальних під­приємствах громади.

6. Організація та керівництво проведенням відновлювальних робіт з лікві­дації наслідків надзвичайних ситуацій у разі їх виникнення на підприємствах промисловості, транспорту, зв’язку і енергопостачальних підприємствах громади.

7. Організація та здійснення транспортного забезпечення евакуації насе­лення, майна у безпечні населені пункти.

8. Розроблення та здійснення на підприємствах промисловості, транспорту, зв’язку і енергопостачальних підприємствах громади заходів, спрямованих на забезпечення їх сталого функціонування в особливий період.

9. Організація виконання вимог законодавства щодо створення, викорис­тання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту на підприємствах промисловості, транспорту, зв'язку і енергопостачальних підприємствах громади.

10. Здійснення функцій компетентного державного органу з перевезення небезпечних вантажів, автомобільним, повітряним і річковим транспортом.

11. Забезпечення перевезення у межах громади сил і засобів, матеріаль­них ресурсів, необхідних для здійснення заходів цивільного захисту.

12. Організація роботи автотранспортних підприємств громади, задіяних у ліквідації надзвичайних ситуацій.

13. Сприяння розвитку інфраструктури транспорту в громаді, формуван­ня та удосконалення автотранспортної мережі, ринку транспортних послуг, координації роботи окремих видів транспорту, оптимізації мережі маршрутів перевезення пасажирів та вантажів у межах громади.

14. Підготовка до роботи в осінньо-зимовий період підприємств промис­ловості, транспорту.

IV. КНП «Смотрицький центр ПМСД».

1. Організація медичного забезпечення, надання медичної допомоги постраждалим у разі виникнення надзвичайних ситуацій та особовому складу підрозділів цивільного захисту.

2. Організація медичної евакуації постраждалих у разі виникнення надзвичайних ситуацій до закладів охорони здоров’я з урахуванням медичних по­казань, організація та координація роботи закладів охорони здоров’я під час прийому великої кількості постраждалих у разі виникнення надзвичайної ситуації.

3. Організація взаємодії медичних сил, засобів та закладів охорони здоров’я на місцевому рівні у сфері медичного захисту населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій та під час ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій; координація роботи із забезпечення готовності органів охорони здоров’я до дій у надзвичайних ситуаціях.
4. Завчасне створення, підготовка та використання в умовах надзвичайних ситуацій необхідної кількості сил і засобів незалежно від форм власності та господарювання, додаткових тимчасових мобільних медичних підрозділів. 
5. Проведення збору та аналізу інформації про медико-санітарні наслідки надзвичайних ситуацій. 

6. Накопичення необхідного резерву лікарських засобів, виробів медич­ного призначення та іншого спеціального майна і техніки для здійснення заходів з ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій.

7. Розроблення плану медико-санітарного забезпечення населення в надзви­чайних ситуаціях або у разі їх виникнення, завчасне створення та підготовку спеціальних медичних формувань для роботи в умовах надзвичайних ситуацій.

8. Організація підготовки та перепідготовки медичних працівників з питань надання екстреної медичної допомоги постраждалим, організація та проведення навчально-тренувальних заходів з підрозділами системи екстреної медичної допомоги та медицини катастроф закладами охорони здоров’я з ліквідації медико-санітарних наслідків надзвичайних ситуацій.

9. Організація та проведення згідно з програмами, затвердженими МОЗ України, навчання та практичної підготовки немедичних працівників з питань надання домедичної допомоги.

 

V. Відділ    освіти, охорони здоров’я культури , молоді та   спорту селищної ради

1. Здійснення заходів щодо захисту учасників навчально-виховного про­цесу та забезпечення виконання завдань цивільного захисту суб’єктами госпо­дарювання, що належать до сфери управління.

2. Організація вивчення школярами основ без­пеки життєдіяльності, забезпечення їх відповідними підручниками і посібниками.

3. Планування і реалізація заходів щодо запобігання та мінімізації втрат національної культурної спадщини громади в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

4. Методичне забезпечення аварійно-рятувальних робіт на об’єктах, які становлять культурне надбання національного значення.

5. Здійснення державного контролю за вивезенням з громади та ввезен­ням у район культурних цінностей у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

                                                     

VІ. Відділ соціального захисту селищної ради

1. Забезпечення соціального захисту постраждалих внаслідок надзви­чайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги.

2. Організація нарахувань та виплат грошової допомоги населенню, яке постраждало від наслідків надзвичайних ситуацій у межах асигнувань, передбачених законодавством та додатково виділених коштів.

VII. Відділ житлово-комунального  господарства, архітектури та земельних відносин селищної ради

1.Організація нагляду за об'єктами житлово-комунальної сфери.

2. Організація проведення розрахунку шкоди, заподіяної об’єктам комунальної сфери і майну громадян на території громади внаслідок надзвичайних ситуацій, потреби в матеріальних ресурсах, потрібних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення цих об’єктів.

3. Створення комплексних схем захисту населених пунктів та об’єктів від небезпечних природних процесів шляхом організації будівництва протизсувних, протиповеневих, протиселевих, протиерозійних та інших інженерних споруд спеціального призначення.

4. Організація і здійснення заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації на підвідомчих об’єктах.

5. Забезпечення участі спеціалізованих будівельно-монтажних і проектних організацій, сил та засобів підлеглих формувань у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, включаючи захоронення загиблих.

6. Здійснення моніторингу питної води централізованих систем водопостачання, стічних вод міської каналізаційної мережі та очисних споруд,

які перебувають на балансі цих підприємств, та їх техногенного впливу по підтопленню і підняттю рівня ґрунтових вод.

7. Організація  спеціальної розвідки в місцях виникнення (загрози виникнення) надзвичайних ситуацій, шляхів руху сил цивільного захисту та маршрутів евакуації.

8.Організація забезпечення органів управління і сил цивільного захисту запасами сировинних, матеріально-технічних і продовольчих ресурсів для проведення першочергових робіт під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та здійснення інших заходів, передбачених законодавством.

9. Визначення потреби в необхідних ресурсах для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт і життєзабезпечення постраждалого населення у разі виникнення надзвичайних ситуацій

10. Нормативно-методичне забезпечення виконання заходів запобігання надзвичайних ситуацій під час здійснення на території громади будівництва.

11. Забезпечення виконання заходів запобігання та реагування на надзвичайні ситуації під час здійснення будівництва на об’єктах соціально-культурного та житлово-комунального призначення.

12. Організація проведення розрахунку шкоди, заподіяної об’єктам комуналь­ної сфери і майну громадян на території громади внаслідок надзвичайних ситуацій, потреби в матеріальних ресурсах, потрібних для проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт, а також для повного відновлення цих об’єктів.

13. Організація проведення розрахунку потреби в матеріальних ресурсах, потрібних для проведення аварійно-рятувальних робіт, а також для повного відновлення цих об’єктів.

14. Забезпечення участі спеціалізованих будівельно-монтажних і проектних організацій у проведенні аварійно-рятувальних та інших невідк­ладних робіт на територіях впливу надзвичайних ситуацій.

15. Контроль за якістю проведення відбудовчих робіт на об’єктах соціально-культурного та житлово-комунального призначення.

16. Урахування під час розроблення генеральних планів забудови населених пунктів і ведення містобудування розробки розділів інженерно-технічних заходів на мирний час та особливий період.

17. Враховувати в генеральних планах населених пунктів комплексне освоєння підземного простору для взаємопогодженого розміщення в ньому споруд і приміщень соціально-побутового, виробничого і господарського призначення з урахуванням необхідності пристосування і використання частини приміщень для укриття населення в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

 

 VIIІ. Загальний  відділ селищної ради.

1. Своєчасне і об'єктивне інформування населення громади про наслідки надзвичайних ситуацій в Україні, області, району, громади і за їх межами.

2. Позачергова передача повідомлень стосовно надзвичайних ситуацій та рекомендацій населенню щодо правил поведінки в цих умовах.

3. Надання органам виконавчої влади, РУ ГУ ДСНС України у Хмельницькій області і структурному підрозділу громади з питань цивільного захисту найкращого ефірного часу для проведення пропаганди засад безпеки життєдіяльності, а також створення на їх замовлення спеціальних рекламних кліпів і роликів з цих питань.

4. Централізоване використання мереж зв'язку, радіомовлення, телебачення та інших технічних засобів передачі інформації незалежно від форми власності та підпорядкування в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

 

 

 

Фахівець  з питань цивіль-

ного захисту , надзвичайних  

ситуацій і енергоефективності

 селищної  ради                                                                                               Микола  ІСАЄВ